Thursday, February 27, 2003

esok... lusa... tulat... tonggeng... errrmmm... lepas tonggeng apa yek? esok lusa berulat taik anjing ke? heheh... anyway anyhow sekarang ni aku sedang menghitung hari... huwaaaaa... minggu depan kena balik utara maa... supervisor aku dah rindu banget sama aku... tensi... tensi... kena ke balik?

i wonder how my long forgotten room looks like... the dust must be one meter thick and surely i have to recite surah yasin three times before sleeping in the room... else... hehehe... the thought of going up really brings restlessness and wonders... errmmm... i hope that i will satisfy my supervisor's expectation... it is difficult to satisfy a genius, isn't it? at first he said i could extend the date of the paper's submission... what? extend?! oh dear... and quickly i replied "no sir, i wish to finish it, get over and be done with it by april." blewp... i just couldn't stand to face the fickleness of ideas and to bear with the "songeh" of the perfectionist side of mine and my supervisor's einstein's self-satisfaction... whammy! ;p

ermmm... let me not talk about this... tensen... tensen... tensen ngan syiapa? lerrr... dengan diri sendrik la... hehehe...

sekarang ni my indulgence is in nostradamus dan the dead sea scrolls... alas! dapat juga aku mendapatkan bahan bacaan mengenai the dead sea scrolls dari sudut pandangan islam... dulu aku ada beli buku mengenai scrolls ni tetapi kandungannya daripada kacamata orientalis... ermm... interpretations dan views kebanyakkannya macam menutupi kebenaran... jadiknya aku pun kurang puas hati la bila membaca buku tu... aku tanya angah... angah kata dia ada buku tentang suhuf laut mati ni tetapi dalam bahasa arab la... whammy... bahasa arab aku giler karat maaa... berapa lama daa aku tak pakai maka tak mampulah aku untuk membacanya... hehehe... semalam... aku jumpa buku yang aku cari di dalam internet ni dan dapat download the whole book yang ditulis oleh Mishael al-Kadhi tu... ada enam ratus lebih mukasurat... ahmad deedat pun suka dengan buku tu... dan bila aku buka site answering-islam tuh... dapat pulak aku baca rebuttal against the book yang ditulis secara terperinci oleh orang barat... interesting... interesting... tapi aku tak sempat lagi nak baca buku yang aku baru download tuh... busy like bees aku sekarang ni... nanti bila aku dah siapkan kerja aku ni barulah aku akan baca... aku hanya dapat baca article yang ditulis oleh mishael ajek semalam... menarik sungguh...

errmmm... i wonder... nostradamus ni pulak orang beragama apa yek? mak aku cakap dia ni ahli kitab... dan bila aku baca surat nostradamus kepada anaknya aku pun terasa la jugak yang dia tu seperti ahli kitab... ntahnyer... tetapi sekarang orang-orang barat yang fanatik dengan his quatrains sedang resah gelisah sebab ada prophecy yang menunjukkan bahawa akan datang satu negara kecil yang mampu menumpaskan negara yang besar dan berkuasa tidak lama lagi... errrmmm??? wallahua'lam...

apa-apa hal... kita sekarang ni kenalah memantapkan keimanan dan ketaqwaan... yedak? opppsss... ayah, mak dan alfonso baru balik dah pasar malam tu... yea... yea... nasik kerabu aku dah sampai... yea... yea... santapan perut aku dah sampai... yea... yea... sekian dahulu santapan rohani di malam jumaat yang mulia nih... heheh... ciao babeh! ;p

No comments: