Thursday, February 06, 2003

alhamdulillah... today's weather is great... the sun was shining bright... very windy... and it brings peace to one's soul...

maka berlakulah perkara-perkara yang tidak diingini seperti february cleaning hikmat dewata raya peringkat ke lapan... kekeke... amazing sungguh hari ini... aku berjaya tidur awal malam semalam... bangun awal... mandi awal... sarapan sambil membaca buku pun awal... hantar emak dan alfonso ke sekolah - ayah ada kursus-... and unbelievably aku pergi pasar seawal 7.15 pagi... tidakkkkkk... sungguh magik... sungguh magik... satu standing ovation buat mummy the great... yehaaa! aku beli hati ayam dan cili merah... itu ajek... tapi aku sungguh kagum dengan diri aku nih... hinsh... masih tak percaya lagi nih... pish posh pish posh... hehehe... kemudian i thought it was about time for me to clean up the house... akhirnya... setelah berminggu-minggu aku pending... dari depan sampai ke belakang... licin... sampai setor kecik tuh pun aku kemas... basuh baju, sapu sampah, kemas opis baru alfonso, kemas setor emak, kemas dapur, masukkan kitchenware yang tak berkenaan ke dalam kabinetnya... fuiyyoooo... ngeri betul aku dengan kecargasan aku hari ni...

around 12 semuanya settle dan satu lagi keajaiban tahap dewa telah berlaku... aku memasak... tidaaaak... ala masak satu perkara ajek... hati masak cili... hehehe... itu pun nak kepoh tapi kepada those who know me well tuh mesti rasa macam mereka sedang bermimpi tuh... hahahah... ilek la geng... ngkorang tak bermimpi... betul ni... mak aku kata mencaka tobing... kekeke... kemudian at two p.m. aku ke sekolah jemput mak dan dak adik... sempat lagi singgah beli kuih pulut agik tuh... setelah mencanak dengan kadar yang berpatutan maka tepat pada pukul 3 petang aku telah berada di depan peti yang mengcorruptkan aku tuh dan layan la intrusa... lerrr... la intrusa la pulak... ceh... terkedang kepenatan selama sejam... kemudian layan penultimate episode of betty la fea... as expected the ending would be a happy one... tak mengapa... tentang cerita betty ni aku akan recaps esok... ehehe...

sekarang... pinggang aku sakit... muscles kaki aku meregang... rasa seperti nak tercabut segala tulang belulang... itu la dah lama tak bekerja keras... sesekali buat kerja kan dah merana urat saraf ni... aduih... anyway... apa rahsia aku tiba-tiba jadi cargas... haa... makanlah spirulina... kekeke... adeh... deh... deh... hehehe... konklusinya... hari ini aku puas hati dengan kehidupan cargas aku... aku puas hati tengok rumah bersih berseri... aku puas hati dapat membuatkan mak dan ayah tersenyum happy... dan aku tak puas hati sebab si alfonso takmo komen langsung tentang pengubahsuaian opis baru dia tuh... tapi nampak gayanya dia pun macam suka gak tuh... ceh... ego si lelaki kecil... blewp... kecil? hahahah...

ntah apa-apa la yang aku merapu ni... aku ingatkan nak tulis sesuatu yang serius... sekarang ni meledak-ledak idea keluar... tapi tak apalah aku akan simpan untuk hari-hari lain... aku suka... aku suka... aku dah kurang blues... really... being here in the south really lessens my blues... hehehe... apa-apa hal... yang pastinya... hari ini adalah hari yang sungguh produktif... now let me see how productive am i in my perilous academic venture ;-)

No comments: