Tuesday, February 18, 2003

alhamdulillah... selamat aku sampai di rumah di awal dinihari ini walaupun mata mengantuk gilos bila sampai di pedas tadi... bagus juga ada bawa co-pilot so, dak arif lah yang sambung memandu dari pedas sampai tiba di jasin ni... hujan sepanjang perjalanan dari bangi ke melaka... lori pun banyak... ngeri... ngeri... kadang-kadang pemandu lori ni termengantuk dan tak perasan kereta kecik macam kereta aku nih... dangerous amat...

sekarang ni aku sudah mandi... brrrrr... dan terasa segar tidak boleh tidur walaupun badan tersangat penat... oleh itu aku melayan di kau yang setia wahai blog ku... as expected... there went the original intention of going to kl... heheh... it was somehow diverted into a more 'fruitful' activity... apalagi... aktiviti bersosial dan makan-makan seantario dunia... perghhh... sungguh mantap my one day in kl... selepas subuh aku makan berpinggan-pinggan meehoon sop (nasib baik mamat tuh ingat nak tapau walaupun dia balik pukul lima pagi... hehehe) dan juga nasi goreng spesel emak... kemudian berdesup... 80/90 km/h ajek tau... ke kolumpo... as expected... the traffic was as heavy as always :-) disebabkan aku tak mahu stuck pada pukul lapan pagi di sungai besi yang akan ditutup untuk raptai NAM tuh... aku exit ikut bangi dan lalu lebuhraya putrajaya-puchong-ldp untuk ke gombak... mrl out of question... aku tak mahu jam di kawan pandan merimbun tuh... blewp... silap taktik... punya la ramai orang amik alternative road maka sesaklah tol dan jalan puchong tuh... maka aku exit keluar dari highway tuh dan masuk puchong untuk keluar ke highway ipoh dari kawasan usj tuh... maka lalulah aku di lebuhraya klia-shah alam-ipoh itu... lerrrr... sama ajek pekdahnya kalau aku earlier on exit kat nilai... idoks la tepoten poten buat satu pusingan... kemudian exit di sungai buluh... jam sikit kat situ dan lalu area selayang untuk ke gombak... sampai uia pukul sembilan setengah maka mood untuk ke library pun dah menipis bercampur baur dengan asap kenderaan yang banyak dan sesak... moral of the story... jangan buat kerja bodoh membazirkan duit minyak dan duit tol untuk tepoten poten pusing selangor tuh... yehaaa... i am a good citizen... aku dah mengkayokan gomen :p

disebabkan aku dah maleh... maka aku ajak arif lepak di mcd sri gombak... macam exec stail punya lepak tuh... sambil baca surat khabar aku layan apple pie dan eskrim... powerrr... sebelas pat pluh lima... time for a lunch date... maka aku, arif dan zura pun meng'ampang'kan diri... best aaa... aku suka aaa area ampang point tuh... baru aku tahu tempat tuh happening... ada cash converter store agik... power... power... sempat lawat members yang baru dikurniakan baby di ampang puteri tu... tahniah to both of you :-) dan... acara meriah apabila members-members lain pun turut sama melawat dan berkumpul... apalagi... sembang ala members aaa... hehehe... yehaaa... cukup dengan segala lawak mega... hehehe... sungguh aku merindui saat-saat loyar buruk tak bertepi tuh... kekeke...

apabila dah penat pusing ampang point kami ke jayjay wangsa maju pulak... mang aiii... tetapi lawatan ke sini sungguh berisi... kami lepak minum di mcd... yeah right... again for the second time... kayolah amerika tuh gamoknya... kemudian lepak berlamaan di mph... aku sempat la grab buku-buku karya karim raslan dan tony buzan... bestnya beli buku ni... aku ingat lepas ni aku nak peruntukkan seratus inggit setiap bulan untuk beli buku ajek... satu kepuasan la mengumpul buku ni... betul... kalau tak percaya meh datang rumah... macam library rumah aku ni... kalau rumah orang lain dalam kabinet kaca ada pinggan mangkuk atau hiasan tapi di rumah ni... all books and kutu books... hehehe...

it was getting late... so we went back to gombak... aku majuk jap ngan apop... kekeke... sindrom meningkat usia dah datang lagi... hehehe... ilek la... along faham la tanggungjawab seorang pelajar ni... along doa'kan kau berjaya dunia dan akhirat... tapiiiiiii... nak majuk jugak ahhh ;p

sense of adventure aku hari ni ganas terlebih... maka aku pun cuba ikut route ampang untuk ke kajang melalui kawasan view point yang berbukit-bukau itu... ikut langat la kiranya nih... lalu depan samten... masuk ke highway cheras-kajang dan sampailah aku dan arif ke bangi... singgah di projet buang minyak... singgah di warta memberi kekayaan kepada lanun... dan the ultimate event of the day! dinner date dengan zura dan miot... the bangians... aku ni memang camtuh... psychologically, aku akan rasa cepat sampai kalau aku keluar ke highway untuk balik melaka melalui exit bangi... betulll... aku akan rasa cepat aje aku sampai melaka tu... unlike kalau aku keluar ikut tol sungai besi... ini psychology aku la... tak caya? cuba try kasik test dulu... hehehe... thanks gals for the company and for sharing the burden of the you-know-what stories... hehehe...

vokkeh... malam sudah lewat... aku sudah letih... rasa macam dah mamai ajek menaip nih... huarrrgghhh...

No comments: