Monday, February 03, 2003

besame... besame mucho... trem... trem... trem....trem... trem... trem... trem... trem... trem... tralalaalalaaa...

terkenang zaman kanak-kanak dahulu apabila aku dipaksa rela oleh ayah untuk belajar bermain organ... sempat la belajar sehingga level lima tapi disebabkan aku dah kena masuk asrama maka pembelajaran aku tidak dapat diteruskan... aku ingat lagi... pagi-pagi sepeie hari sabtu dan ahad aku sudah membonceng motor ayah pergi ke rumah cikgu irene di bukit beruang... belajar selama dua jam... intensive class kononnya... hehehe... kemudian dalam pukul sepuluh atau sepuluh setengah ayah akan datang dengan mak dan bawa aku jalan-jalan makan sup yong taufu atau ais krim peach di melaka... kadang-kadang aku belajar di kelas music di bukit baru... being the only malay in the class aku setiap tahun menyambut christmas party di sekolah music aku tu... heheh... alkisah... aku pernah la masuk radio malaysia melaka mempersembahkan dendangan irama organ secara langsung dari sekolah rendahku... kekeke... kelakor ajek... aku pun tak pasti pada masa tu apa yang aku tekan... main blasah ajek... manataknya... masa tu guru besar, cikgu cikgi dan seluruh warga sekolah memerhatikan aku... stage fright... kemudian ada microphone besar pula yang merakam apa yang aku main... macam nak tersimpul urat perut dek kecuakan melata... itulah lagunya... lagu besame mucho... ;-) tapi aku seorang aje dalam keluarga ni yang pernah belajar music secara professional... ntah apa ntah angin ayah dan mak masa tu... tapi last-last organ aku terpaksa dijual kepada pak ngah sebab aku dah tak mahu main alat music lagi... rugi aje... dan... adik-adik aku jaki ajek dengan aku... hehehe...

tapi itu dulu... dulu aku tak mahu belajar main organ tapi sekarang ni rasa gatal tuh kengkadang datang juga... terasa macam nak ketuk keyboard pun ada... terasa macam nak main violin pun iyea... terasa macam nak goreng guitar sampai hangus pun ada... ngado-ngado... ish... kenapa la aku ramble tentang main alat music ni... ermmm... petang tadi aku duduk berdiskusi dengan angah tentang lagu aserehe yang dikatakan sebagai the devil's mantra tuh... bagi aku senang aje... nak tahu apa yang tersirat kita hanya perlu backward maskingkan setiap lagu-lagu yang kita dengar... kalau rajin la... then... we will know what we are dealing with... hai... sedangkan lagu twinkle twinkle little star tuh pun ada dark meaning apatah lagi lagu-lagu yang lain... pokok pangkalnya pada kita... samada kita pilih untuk mahu mendengar atau pilih untuk tidak mahu mendengar... tepuk dada tanya selera... tanya juga sama iman... hmmm...

hari ni aku terbeluwek sepanjang hari... lembik lomah tulang blakang den... sampai dah takde apa nak dikeluarkan dari badan ni ha... hanya air saja... ntah apa yang aku makan semalam aku pun tak tahu... semalam makan sikit ajek... errmmm... mungkin i can put the blame pada jantung pisang rebus tu... badan dah la banyak angin... banyak toksik... kena pula benda bisa macam jantung tuh... uish... mencakar tandas la aku sepanjang hari... ni baru la kebah sikit ni... cuaca mandom dan angin kus kus yang tak best ni makin memandom suasana... malam semalam pun tak boleh tidur... bila pejam mata aje mimpi aku jadi macam mimpi frodo baggins... macam kena kejar dengan wraiths tuh ajek... kalau mimpi indah jumpa tom bombadil atau legolas tuh okeh la juga kan... kan... uish... obsessed sangat aku dengan trilogi yang sedang aku baca ni... hehehe...

anyway anyhow... aku stop di sini dulu... kalau nak diikutkan banyak ajek benda yang aku nak bebelkan... hehe... i pray that you will recover soon dear... don't think too much... take a good rest and may you get well soon... :-) aku menggostankan diri dahulu... selamat malam!

p/s: tensen tengok betty... jual mahal la pulak... ;-p

No comments: