Saturday, February 08, 2003

aku tensen betul... sedang aku asyik terbuku baca dalam pukul dua belas lebih tadi tetiba aku mendapat satu panggilan telefon... okay aku angkat as usual... nombor kl... mungkin dari opis kawan aku... a mamat kata helo helo kemudian letak... kemudian aku baca buku dan terbuku baca lagi sekali... brapa banyak terbuku baca daaa... heheh... trut trut telefon berbunyi lagi... aku angkat... iskh la mamat ni... dia kata dia tersalah nombor tapi kemudian dia kata tidaklah dan ajak aku layan borak... aku mamai pisat... suara aku pun memang suara bangun tidur abis-abisan... layan ajek la... aku tanya la siapa dia yang sebenarnya dan teka la nama dia... mungkin he is one of my friends... sesetengah kawan aku ni otaknya boleh tahan biol la jugak suka buat lawak cuak dan buat aku cuak... ceh... dah banyak kali kena dah... tuh yang aku selalu layan borak ajek dulu tuh... ikut flow... test the water dulu... aku masih tak ingat suara dia ni macam suara siapa... very the unfamiliar... komdian i gave him a name... lerrr... mengaku la pulak yang the given name tu nama dia... ceh... compius... compius... dah la aku pisat mamai terbuku baca ni... kemudian dia ajak aku turun kl lepak ngan dia... over... over... aku kaget... sebab ada gak kawan-kawan aku yang sedang usha ajak aku turun kl esok... nak racun aku dan ajak aku jadik tester... uishh... lagi la aku saspen dan bertambah curious akan identiti mamat ni... komdian dia kata yang dia sebenarnya memang dah tersalah nombor dan ajak aku layan borak sebab dia dah termasukkan singgit dalam tepon tuh... dia kata dia nak call adik dia tapi tercall aku... ceh... borak macam la dia kenal aku dah lama... aku pun dah malas nak layan... ucap babai ajek... mengado-ngado... siap kata babai sayang kat aku... eeee... tensennya akuuuuuu... dia kata dia akan call lagi... aku kata aku takkan angkat... aku pun disconnect the call... beberapa minit kemudian... trut... trut... dia call lagi... aku pun angkat la sekali lagi... sengaja aku nak tengok kewarasan mamat ni dan bagi conform samada dia ni di antara kawan-kawan aku yang bengong tuh atau bukan... dia bagitau la nama dia... erkkk... aku ada ke kawan yang bernama camtuh... ntah iyea ntah idak nama tu... dia ajak aku turun kl agik... aku kata aku tak nak buat kesekian kalinya... dia pun tanya betul ke aku tak nak kawan dengan dia... aku kata betul 100%... dalam hati aku aku mengesahkan yang dia ni bukanlah di antara kawan-kawan aku tuh... conform... dan aku kata babai... dia kata okaylah kalau macam tu... babai... aku disconnect the call...

moral of the story... di dalam dunia nih memang ramai manusia pelik... ramai manusia gersang... dan to the extreme ramai juga manusia yang horny... berperasaan tidak menentu... oleh itu apabila kita membuat panggilan telefon kepada kawan yang dah lama kita tidak hubungi... berhati-hatilah... janganlah kita bergurau yang bukan bukan... perkara di atas mungkin tidak akan berlaku sekiranya aku tiada pengalaman dicuakkan oleh kawan-kawan... aku nih curiosity terlebih... ramah pun kengkadang tuh terover... ceh... buat kacau terbuku baca aku ajek... ampesss...

aku masih tensen nih...

No comments: