Friday, November 29, 2002

The SMS...

aku: teka teki di dinihari? manakah yang lebih penting? kekayaan atau kebahagiaan?

dia: masa berubah setiap waktu, manusia berubah setiap masa. sukar mempercayai kesetiaan dan janji manusia. apatah lagi berkaitan kebahagiaan. kekayaan mempengaruhinya.

aku: puitisnya jawapan…

dia: sorry, lambat reply. baru je on hp. biasa la mami, sekarang manusia nilai kebahagiaan dgn wang, bukan dgn budi pekerti dan keikhlasan…

aku: aku sedih la… kenapa harta dan pangkat menjadi ukuran… biar miskin asalkan bahagia…wang bukan segala-galanya…

dia: biasa la mami. perumpamaan yang sesuai bagi kes ini adalah kalau kita nak melabur, biar jamban tu besar, baru puas dan lama kekal dalam tuh !)

aku: hahaha… analogi jamban tuh… hahaha…

errrmmm... setuju dengan siapa? aku atau dia?



No comments: