Saturday, November 16, 2002

kekeke... malam ni aku kat umah opah sedang meligan line tepon opah untuk berinternet... nanti along bagi duit raya lebih yek pah... hehehe... (opppsss... maaf la saudara faiz... bahasa melayu patik perlukan masa untuk lebih dipermantapkan... patik cuba ni... :p... lansing vs. langsing? yang mana satu betul? practice makes perfect?!?)... separuh siang tadik dok ngemas umah dan membasuh baju sebelum berangkat pulang ke selatan untuk menghantar adik-adikku yang manja ni... hehehe... siap naik feri lagi untuk menyeberang ke tanah besar... lerrr... dak buncat ni tak pernah naik feri penang ni... layan aje la... malam semalam aku dah layan round georgetown sampai pukul dua pagi dengan kanak-kanak riang ni... lepas terawih kami pergi pekena char kuey teow di astaka tanjung bungah komdian night stroll... nope... night drive di sekitar gurney drive dan town area... pusing lebuh chulia dua tiga kali tengok "akak" dan singgah di seven eleven membeli belah... pulau nih kecik ajek... huishhh... sungguh tak senon aktiviti aku di malam jumaat ramadhan yang mulia ni... hasilnya... lambat bangun sahur dan sempat blasah leftovers pizza dan punch berbuka ajek... nak layan kopi cap kapal api pun tak sempat nak masak air... padankan muka kami... hehehe... tuh baru cash on delivery kecik jek tuh... ampunnn...

Don't let stress make a memory of your mental faculties. Studies have shown that chronic exposure to stress hormones may interfere with memory performance. To keep stress-induced memory lapses away, schedule mini tension breaks throughout your day. A few minutes of deep breathing exercises, gentle yoga stretches, or positive visualization may be all you need to stay sharp.

...apakah yang boleh kita pelajari dari petikan realage ini?...

beginilah aku... i perform well under these kind of "gilos" machismo activities... it makes my brain functions well... with abundance of dynamism, ideas and flows... yup! stress free too... sambil menyelam minum air... ehh... bulan puasa nih sensiang tak boleh menyelam lama-lama... hehehe... siapa kata terkentut dalam air batal puasa? sila angkat tangan... bagaimana pula dengan sembelit? ermmm... jadiknya di samping menangani penyiapan chapter 1, 2 and 3 aku tetap kena cargas menangani kehendak sosial jugak... baik begini daripada aku berkurung di dalam bilik aku di tingkat sebelas itu... berkurung dan murung tidak menyelesaikan sebarang masalah... malah boleh jadi overloaded dengan stress bila berseorangan sedemikian... biar badan penat sedikit asalkan otak tidak murung... itu adalah dua kali ganda baiknya daripada terperap di dalam bilik cuba menyelesaikan sesuatu dengan hati yang gulana... hati yang gulana + bilik yang best + otak kebas = tido... tido di bulan puasa merupakan satu ibadah tetapi tido dan tido dan tido sahaja... tidak boleh menyelesaikan masalah... mimpi memang enak... masa tido aku mimpi thesis aku dah siap print terletak di atas meja... siap dengan binding sekulek... sedia untuk dihantar kepada penyelia... ouccchhh... reality bites... bila aku gesek-gesekkan mata selepas terjaga dari tidur yang panjang dan mimpi yang indah... hasilnya? meja study aku masih bertaburan dengan articles... screen saver masih bersilih ganti menunjukkan gambar-gambar armando dan betty... errmmm dimanakah thesisnya? mimpi... mimpi...

konklusi... takde pekdah duduk memerap di dalam bilik best... otak kebas... komdian buat taik mata... komdian menyembabkan muka jadi seperti pumpkin... komdian menambah extra pounds... serta menunsenkan diri... oleh sebab itu... lebih baik aku merayap di muka bumi yang terbentang meluas ini... yup... jumpa ayah dan emak dan sanak sedara dan rakan taulan... walau sedikit penat memandu... walau poket pastinya kempis... tapi hikmat memfokus peringkat ke 21 aku amatlah mantap dua kali... malahan berkali-kali... aku boleh berfikir dengan tenang, mengarang dengan lancar, dan insya-Allah... menyiapkan thesis aku on time! aminnn... terima kasih Tuhan di atas nikmat pemberianMu ini... semoga aku boleh melaksanakan tanggungjawabku ini dengan jayanya!

wokkeh... daripada aku merambling without ending... aku ingat baik aku bersegera mengusha kerja-kerja aku nih... sementara masih ada cas positif ni... hehehe... babai dunia... sweet dreams! :-p

p/s: mimpi itu apa? errmmm... i will survive...

First I was afraid, I was petrified!
Kept thinkin' I could never live without you by my side
But then I spent so many nights thinking how you did me wrong,
and I grew strong, and I learned how to get along.


So now you're back from outer space,
I just walked in to find you here with that sad look upon your face
I should have changed that stupid lock, I should have made you leave your key
If I had known for just one second you'd be back to bother me.


Go on now go, walk out the door.
Just turn around now, cause you're not welcome anymore.
Weren't you the one who tried to hurt me with goodbye?
You think I'd crumble? You think I'd lay down and die?


Oh no not I! I will survive!
Oh, as long as I know how to love, I know I'll stay alive.
I've got all my life to live,
And I've got all my love to give,
I'll survive, I will survive!
Hey hey..


It took all the strength I had not to fall apart,
Just tryin' hard to mend the pieces of my broken heart.
And I spent oh so many nights just feelin' sorry for myself,
I used to cry
But now I hold my head up high,


And you see me, somebody new;
I'm not that chained up little person who is still in love with you.
So you felt like dropping in and just expect me to be free,
But now I'm saving all my lovin' for someone who's lovin' me,


Go on now go, walk out the door.
Just turn around now, cause you're not welcome anymore.
Weren't you the one who tried to break me with goodbye?
You think I'd crumble? You think I'd lay down and die?


Oh no not I! I will survive!
Oh as long as I know how to love I know I'll stay alive,
I've got all my life to live,
And I've got all my love to give,


I'll survive, I will survive!
Oh..


Go on now go, walk out the door.
Just turn around now, cause you're not welcome anymore.
Weren't you the one who tried to break me with goodbye?
You think I'd crumble? You think I'd lay down and die?


Oh no not I! I will survive!
Oh as long as I know how to love I know I'll stay alive,
I've got all my life to live,
And I've got all my love to give,


I'll survive, I will survive!
I'll survive.....


~The Replacement~



No comments: