Monday, October 14, 2002

Azan Isyak sudah berkumandang... terasa sayu di hati... kebesaran Ilahi tidak perlu dinafi...

Banyak kebesaran Allah aku lalui pada hari ini. Alhamdulillah... walaupun amarah dan gangguan emosi aku amat meluap-luap pada hari ini tapi dengan berkat kesabaran dan fikiran yang tenang aku dapat mengatasi tunjahan-tunjahan syaitan ini. Seawal pagi aku sudah mencelikkan mata dan mampu menjalankan kehidupan sihat. Kemudian bersiap sedia ke kampus. Hajat di hati nak menguruskan mengenai pertukaran status aku itu tapi terbantut... kerani yang bertugas bercuti kecemasan dan dekan pula tidak boleh ditemui, sabbatical leave kata mereka... aku mula emosi... Kemudian aku cuba pula menghubungi penyelaras progam ijazah... tiada di bilik... handphone beliau pula perempuan tuttt yang menjawab... amarah mula meresapi saraf... pish posh pish posh... sabor Mummy... sabor... Bila mood hilang, aku pusing sekitar kawasan Bayan Baru membuat sedikit tugasan peribadi... Namun, seperti yang aku selalu perkatakan, di sebalik hujan lebat pasti ada pelangi yang indah... miracles happened...

Miracle pertama: Aku jumpa cek dividen yang hampir waktu lupusnya di dalam timbunan buku-buku ku... alhamdulillah...

Miracle kedua: Aku akhirnya ada kehidupan sosial... Enid called and invited me for lunch... lerrr... rupa-rupanya ada udang di sebalik mee... kekeke... belasah aje la yang pentingnya aku boleh berborak dengan manusia lain selain daripada Siti di pulau ini... hehehe... All the best my friend! I pray that you'll get it. Aminnn...

Miracle ketiga: Aku buat pisang goreng... hahaha... campuran tepung gandum dan tepung beras aku menjadik... sedap giler pisang goreng aku... sebijik macam yang mak buat... yehaaa!

Miracle keempat: Ayah tepon... dia kata dia ada masukkan sedikit duit untuk aku. Alhamdulillah... Aku cakap dengan ayah tak perlu dia buat begitu sebab semalam dia baru bank in some untuk aku. Tapi ayah aku kata tak apa... Ermmm... rezeki jangan ditolak... Kasih ayah yang tak terhingga membuatkan dadaku sebak... Terima kasih ayah...

Namun... di dalam suka terselit juga duka... hiba... sedih... pilu...

A certain friend was hurt in my quest for self-discovery...
A certain friend was hurt in my struggle to break the Alcatraz...
A certain friend was brushed away...
To this friend, I seek your forgiveness...
Wishing that you'll never treat me like such again...
It hurts... deep...
You're forgiven...

I want to rinse this mess with a hot shower... Farethewell the miraculous day! :-)

No comments: