Wednesday, July 23, 2003

nothing was as comforting as seeing maniobi was well-polished and in a bright maroon of health... hehehe... alhamdulillah...

hilang penat lelah aku setelah perjalanan selama 5 jam dari kuala lumpur ke jasin... aik! kenapa lama sangat? aku naik 4 kenderaan awam daaa untuk menuju ke destinasi aku... perghhh... nasib baik hanya bawak sebijit beg sahaja... else... mau melelas... hehehe... barang-barang aku hampir kesemuanya aku tinggalkan di rumah hes... hanya bawa balik notebook dan tiga bijit buku sahaja... hehehe... thrill jugak perjalanan aku semalam... pepagi sepaie aku keluar ikut hes pergi kerja kemudian hes hantar aku ke stesen putra ampang point... kemudian aku zrasss ke kl sentral... lepak sat minum milo ais kat mcd kemudian amik komuter ke seremban... dari seremban amik bas ke bandar melaka... bas transit di alor gajah... kemudian dari bandar melaka aku amik bas aziz ke rumah aku... tepon sana... tepon sini... semuanya tak berjawab... maka terpaksalah aku menapak sejauh 1.5 kilometrico mendaki bukit ke rumah... perghhh... terasa pentan gila babas... stamina out... fitness down to zero... hampeh... dah la lama aku tak menapak dari main road tu ke rumah kemudian pundi aku ni pulak buat hal terasa nak terkucil... perghhh... sungguh melelas... sampai rumah aku lencun... excuse me... sila berprasangka baik... lencun ngan peluh lerrr nothing else... hehehe... aku tukar baju dan terus terdepang tido di atas katil aku yang best tuh... knocked out! pengsan sampai petang...

begitulah kisahnya perjalanan pentan aku dari kuala lumpur ke melaka menaiki kenderaan awam semalam.. okay what... dah lama dah tak travel camtuh semenjak dua menjak maniobi hadir di dalam hidupku ini... hehehe... erk... maniobi pun balik rumah petang semalam... doktor pakar dia ah pop hantar... power maniobi bila aku test drive dia malam semalam... bunyi kung kang kung kang dah tak ada... senyap ajek... kemudian berkilat hingga menciutkan selepas kena polish dek partner ah pop... cuma... air cond dia ajek yang ada bunyi sket... erk... ah pop ni specialize enjin... air cond nampak gayanya kena hantar kat ah meng... doktor pakar maniobi yang lagi satu tuh... pakar ketuk pulak namanya ah tuck... kesemua mereka ini adalah anak jati jasin... sekian terima kasih... hehehe...

hari ni aku tido dan tido dan tido sahaja... hehehe... uish... memang betul la... bilik aku ni berhantu... ada hantu tido... hahaha... tengahari aku basuh baju dan kemudian selepas la intrusa aku jemput mak dan alf dari sekolah... ayah tak ada... dia ada meeting di kelantan sehingga hari sabtu... minggu depan dia akan ke sarawak pulak... immediately lepas balik sarawak kena pergi johor la pulak... kesian ayah... nampak gayanya aku kena tukar plan untuk minggu ni... kesian mak dan alf tak ada orang yang reliable untuk hantar dan jemput mereka dari sekolah...

erk... malam ni pun alf ada kelas tambahan sejarah... tensen tul aku ngan cikgu dia ni... buat kelas tambahan pukul 9 dan habis pukul 10.30... kengkawan alf yang lain budak asrama boleh la attend tanpa masalah tapi alf ni... huh... dah la dia ni jenis tak suka ponteng kelas... maka aku la yang kena tepoten poten hantar dia ke sekolah memalam cenggini... ceh... bebudak luar yang duduk kat bandar melaka tu lagi kesian... datang dari jauh dan mak bapak kena tunggu anak-anak sehingga habis kelas... alf ni nasib baik orang jasin jugak... erk... aku bukannya nak kritik kerajinan cikgu... alhamdulillah... bagus kalau rajin begini cuma yang tak bagusnya kalau selalu sangat begini takut student rasa tertekan... petang tadi pun alf habis kelas jam 4.30 petang... pagi kelas, petang kelas, malam pun nak kelas... uish... ngalahkan student kolej dan universiti aje... kalau aku la... mau melotup kepala... hehehe... itu aku... alf okay jek... hehehe...

anyway... aku nih mengata kosong ajek... sebenarnya aku dah berjaya racun alf tak payah pergi ke kelas tuh... aku suruh dia temankan aku ke pasar malam taman maju... hehehe... dengan susah payah racun aku itu ditelannya... hahaha... aku sungguh evil the devil... hahahaha... burppp... dah kenyang makan kebab dan apam balik... alhamdulillah... :-)

okaylah... aku chahlo dulu... banyak benda yang aku nak fikirkan ni... things like what will... am i... etc. etc. huuuhuuu... erk... hes... terima kasih dear... aku ni masih lagi rasa terharu ni... sob sob srottt... kepada the shah alamians pulak... HERE I COME! hahahaha.... makan budok... iskh la... mana pulak la perginya awang kenit aku ni... tertinggal kat karak highway kot... else buleh la dia temankan orang bj tuh dulu... hahahaha...

okaylah...e-nough of the non-sense-s... ada mission yang perlu dilaksamanakan... kita tengok siapa yang kena!

No comments: