Wednesday, January 29, 2003

burrppp... alhamdulillah... baru saja melatam dua bekas polisterin nasi ayam... aku mesti berpuasa esok ni... ini disebabkan kemaruk nasi la ni sebab dah lebih kurang dua tiga hari la juga kami kena go on diet makan nasi beras faiza herba ponni tu... boringgg... makan tanpa ada perasaan aje... hehehe... nasib baik ayah tak suruh kami makan beras unpolished tu... lagi kesihatan... kekeke... kemudian seluruh minggu lepas dan hari-hari mendatang ini kami kena makan bebenda kukus dan rebus sahaja... health concious la pulak... :-|

malam ni sunyi banyak sebab si alfonso tuh takde... rindu la pulak... takde bahan nak buli... takde bahan nak sakat... dia ada kursus motivasi sehingga hari sabtu... boringgg... takde orang nak dibabucikan... takkan nak sakat mak ngan ayah pulak kot... kekeke...

tadi aku ada baca one interesting article dalam cleo... about women that are known as late developers... late bloomers... eheh... terasa pulak aku... kadar kematangan yang sungguh lambat... kadar sensitiviti yang mengarut... kadar ketidaktetapan pendirian pada tahap dewa... kadar mendapat the grasp of life yang sungguh moist... tapi... ingat senang ke nak jadi manusia ni? matnasia memang mudah tapi manusia? pergghhh... itulah sebab zaman sekarang ni ramai manusia yang bertopengkan haiwan... zina, haruan makan anak, buang bayi dan banyak lagi... ini kerana sukarnya manusia itu memahami peranan sebenar manusia di muka bumi ini... ini baru kesukaran nak jadi manusia... belum masuk lagi kehebatan dugaan untuk menjadi hamba... menjadi khalifah... semakin berilmu seseorang tuh semakin banyaklah tanggungjawabnya... semakin besarlah dugaannya... dan... semakin banyak rintangan yang perlu dilalui agar ilmu yang ada boleh diamalkan dan ditambah lagi... dan akhirnya dimanfaatkan untuk umat sejagat...

itulah... kadang-kadang aku ni melatah... matnasia... lupa... aku cuma insan biasa... tiada yang istimewa... aku bodoh... kecil dan kerdil... perlu dibimbing... perlu diperingati... senses perlu disepak sekali sekala... siapa yang menyepak? aku sendiri la... aku ni schizophrenic ke? kekeke...

by the way, semalam armando menangis... alahai... aku pun rasa nak nangis gak ni... dia taklah seleleh fernando jose tuh... alahai... syahdu aaa tengok keinsafan armando... sob... sob... tasing... tasing... hari ni armando mengaruk sampai mario pun kena minum wiski... alahai... betty pulak nak ikut michel ke cartagne... iskh... iskh... tak sabar lanih nak tengok apa terjadi ni... dah tak lama lagi dah ni... tinggal beberapa episode ajek lagi nak abis... alahai... lahai... iskh... masih terbayang muka armando mendoza tuh nangis... hehehe...

baiklah... ada tugas yang perlu dilaksanakan... selamat malam dunia!




No comments: