Thursday, May 01, 2003

selamat hari buruh!

mang aiii... oldtie sungguh bunyinya... hehehe... selamat hari pekerja dari aku yang sepatutnya seorang pekerja tetapi bukan pekerja :-)

zaman aku kekenit dulu seingat-ingat aku orang tak kata hari pekerja tapi orang kata hari buruh... tapi sekarang ni zaman dah berubah bahasa pun berubah juga... lebih manis dikatakan sebagai hari pekerja... kalau buruh tuh seolah-olah macam kerja-kerja berat dan kasar angkat batu dan simen walhal sekarang ni kebanyakkan orang malaysia bekerja dalam opis yang sejuk beku... apa klasss mereka-mereka itu dilabelkan sebagai buruh... heheh... ceh... sungguh berunsur-unsurkan sociolinguistic... yedak?

apa la aku ngarut ni... aku sebenarnya sedang menunggu juana start ni... so... aku menyempatkan diri memblog seketika... adik ipar aku balik bercuti... tak manis la kalau aku melepak lelama dalam bilik dak couple ni... hari selasa dan rabu kemarin aku busy sikit... busy? busy tidur... hahahahahah... idoks la... banyak sungguh errand yang perlu aku settlekan... hmmm... aku ingat nak lepak kehhel la hujung minggu ni tapi... tengok la camana... tengok pada kadar kelajuan angin... heheh... cadangan tuan muring untuk berubah angin ke kelantan tuh sungguh bernas... hehehe... ma acih... best gak lepak pantai timur ni... lagipun dah lama aku tak lawat ayahalang aku kat pasir panjang... wancu kat kuantan pun dah lama aku tak jenguk... baru dapat baby boy tuh... hmmm... papehal... aku kena buat campur tolak darab bahagi dulu... hehehe... pinjam calculator sat... aku lemah maths... hehehe...

opppsss... kena cahlo dulu... sat lagi juana start... aku nak menyediakan diri di depan tv :p



No comments: