Monday, April 28, 2003

sunyi...

sunyi betul rumah aku hari ini... amira sofea dan emaknya sudah balik ke jaybee petang semalam... emak, ayah dan alfonso balik dari kerja dan sekolah lewat senja... hanya aku dan bayeed aje yang ada di rumah... bayeed pula as usual... hari hujan... maka makin best la semamat tu tidur...

aku sedang meligan komputer bayeed ni... nasib baik la dia memberi aku keizinan menggunakan komputer dia ni... else... mau berposah juga aku nak menyambung tali ke komputer dak dila... satu kerja pulak nak tarik tali tepon... malas nak nyusahkan badan bonarnya... heheh... anyway... notebook aku masih dalam ward... alahai... lama sungguh dia nak pulih... harap segala dokumen aku tak hilang... else... naya... akan ku sepak sahaja itchybantaro mereka sekiranya mereka menghilangkan dokumen-dokumen aku tuh... salah aku jugak... tak ada buat backup dalam pen-drive... malang tak berbau... pengajaran... sentiasa buat backup files agar tak gusar tentang kehilangan files bila notebook buat ragam... ceh... nasi sudah menjadi lambok... berdoa aje la files dalam hard disc tu selamat... aminnn...

hari ni aku hanya lepak-lepak doing some readings... minggu kemarin aku sempat meminjam beberapa buah buku dari library uia... adik aku pinjamkan... orait gak bila ada sedara atau kengkawan kat ipt ni... boleh tumpang semangkuk cari buku-buku yang tak ada di library ipt sendiri... kena cerdik dan licik untuk mendapatkan bahan-bahan research ni... tapi tu la... bila dah information overload... mula la gelabah... gelabah sebab berlaku kekeliruan di antara points dan sub-points... fokus mula terkeluar daripada lingkungan pemfokusan asal... dah banyak sangat maklumat... bila-bila masa sahaja yang specific boleh jadi general dan yang general boleh disangkakan sudah specific... now... siapa kata buat dissertation ni kacang aje... sungguh menunsikan... kena ada system... kena ada flow... kena organised... tu belum lagi cabaran yang berupa mental dan emotional blocks... these are the hardest to be dealt with... dan perkara inilah yang sangat-sangat mencabar aku sekarang... boringgg...

oppsss... sat lagi misteri nusantara akan bermula... orang kata slot tuh happening... iyea ke? tak tahyul dan khurafat ke? meh aku try test tengok dulu... lagipun aku tak mau berlama-lamaan duduk dalam bilik bayeed ni... stinkyyyy... hehehe... okie dokie... peace out!

No comments: