Sunday, May 04, 2003

jalan-jalan tukar angin...

sedut... hmmmph... hembus... fuhhh... sedut... hmmmph... hembus... fuhhh... proottt... oppsss... excuse me... *blush* hahahah... aku baru balik dari jalan-jalan keliling bandau... mang aiii... melaka sungguh... hahaha... tengah rasa best ni... wallaweh... sungguh banyak perubahan kat melaka ni rupa-rupanya... new buildings are mushrooming... sebijit macam busut baru lepas kena panah petir... eh... relevan ke analogi aku ni? :p

kebestan bermula petang tadi lepas lehur... finally... aku keluar juga dari tempat pertapaan aku ni... draggy gak memula tuh... tapi bukannya apa... terpaksa... nak hentikan drama majuk dak alfonso... manja tul... tak kuasa aku nak melayannya tapi aku telah terlayan jua akhirnya... kalah... maka kami pun telah termelepak kat jayjay... nak pergi tesco malas la pulak sebab building tuh luas sangat macam macro... tak larat aku nak mudik ke hulu ke hilir... kalau nak buat mega shopping tuh okay la jugak... ni idak... setakat window shopping... buang boreh aje ke hulu ke hilir...

maka di jayjay... alfonso telah berjaya mengepau aku secara halus... baiklah... baiklah... kami pun lepak kat shakey... ke guardian kejap... komdian beli baguette untuk ayah kat delifrance... vroommm... chalo... tak boleh lelama... karang tersangkut nak membeli bebenda yang bebukan hala seperti cd atau casette... bukan boleh percaya sangat kat aku ngan dak alfonso ni... kalau dengan angah... mau melelas aku kena bebel kalau nak beli bebenda rapu yang unnecessary camtuh... hehehe...

keluar dari jayjay maka aku pun dok pusing-pusing memandu sekitar kawasan-kawasan yang sewaktu dengan aku... dok perabih duit minyak aje mak aku kata... blasah aje la... nak layan majuk faiz punya pasal... siapa suruh aku cancel plan nak ke kl dengan dia semalam... maka aku pun tepoten-poten sekitar bukit beruang... mang aiii... nampak makin gah mmu tuh... kalau dulu cekudut ajek... komdian aku tepoten-poten jalan di batu berendam, durian tunggal, selandar dan akhir sekali balik ke jasin semula... memang banyak perubahan kat melaka ni... jalan kat batu berendam dah banyak traffic lights... durian tunggal pula dah nampak gondol... on the way ke selandar di bakal tempat kuktem tu pun tanahnya dah rata... aik! punya la lama nak ratakan tanah... aku ingatkan dah naik cerucuk dah kat situ... rupa-rupanya belum... perggghhh... mengikut kiraan kalkulus aku la... sejak tahun 2000 dulu aku tak pusing-pusing sekitar melaka macam ni... punya la lama... kalau aku round masuk alor gajah atau masjid tanah hingga ke linggi atau pusing-pusing kat asahan... sure heboh! hahaha... sure aku makin heboh bercerita di sini... kekeke... lama dah tak buat kerja-kerja layan blues camtuh... round satu melaka... mementang la melaka ni kenit cinonit ajek... hehe... tapi sekarang kena pikir dua tiga kali kalau nak buat perangai lama... manataknya... lanih harga minyak dah makin naik dan maniobi aku tu pun dah tua... uhuk... uhuk... macam tuannya... uhuk... uhuk...

lahai... lahai... teringat aku kat penang... kemarin siti pun ada email aku... keji sungguh aku ni meninggalkan osmate aku lelama... sungguh tak berperikemanusiaan... tapi nak buat camna... aku insan yang lemah yang kekurangan daya... :| terasa rindu la pulak kat pulau tu... hmmm... itu la manusia... bila jauh rindu-rinduan... bila di dalam tensen-tensenan... tah hapa-hapa tah aku ni... bila yek aku nak balik utara? hmmm...

oraits... aku tercium bau masakan best kat dapur tuh... terasa lapor la pulak... tadik kat shakey hanya layan nafsu gluttony dak alfonso ajek... heheh... yummy... that therapeutic aroma has tickled my nosetrils... toodledoooooo...

No comments: