Sunday, May 18, 2003

hari-hari yang best...

lately... my obsession with f4 really knocks me over the edge... hahaha... aku masih ingat lagi... the last time i was like this was with leonardo dicaprio masa dia lepas movie titanic dulu... sehinggakan kawan-kawan aku terpaksa dok menghadiahkan aku dengan posters leonardo ajek... hehe... aku ni memang slowpop banyak... orang dah lama minat aku baru nak minat... tapi aku tak kisah... slowpop pun slowpop la... janji aku bahagia... hahaha... f4... muahhhssss...

dila dan sahabat aku baru aje bertolak balik ke kuala lumpur... laptop aku pun dah pulih... maka sekarang aku nak lepaskan my pent up gian memblog... hahaha... ingatkan nak sambung tulis blog pada hari rabu malam tapi komputer bayeed biol tak recognise password pulak... ceh... majuk tul aku ngan bayeed dan komputer bayeed tu... komputer dila pulak kena pakai external modem... ampes... laptop ayah aku takut nak usik... maka terpaksalah aku bersabar sehingga ke hari ini untuk melenjan laptop aku yang baru sihat ni... yehaa!

here we go!


Selasa 13 May 2003

pergi ke kuala lumpur pada pukul sebelas pagi untuk menjemput tuan puteri adila di gombak... membawa bersama rombongan diraja tuanku paduka arif dan toh puan suhaila untuk memeriahkan perjalanan dengan hiruk pikuk suara manusia bersembang... sampai di gombak jam satu tengahari kerana aku sungguh tepoten-poten membawa kenderaan diraja itu... bukannya apa... sengaja mahu menghirup udara tak segar di lebuhraya sambil berangan berada disamping kukasih-kukasih hati terkini... hehehe...

tunggu tuan puteri bersiap dan kemudian zrasss menghala ke midvalley... aku termenyusahkan diri memandu di dalam kawasan bandaraya yang jammed itu... salah aku gak... kononnya nak cari alternative road elak kesesakan di jalan kuching dan di jalan mahameru tapi di atas kemamaian yang maksima aku sengaja tersilap masuk ke jalan parlimen... padankan muka sendiri... terpaksalah aku meredah jammed di hari yang panas terik tepoten-poten menyusuri jalan tar untuk masuk semula ke jalan yang melalui ktm untuk ke bangsar... ceh... buang boreh... sempat jadi tourist guide menunjukkan tempat-tempat nostalgia di jalan tar di mana aku sememangnya amat mahir sewaktu waktu dahulu... setelah berada di dalam keadaan yang kurang selesa selama sejam setengah akhirnya kami sampai juga di midvalley tu... punyalah best bila kena aircond yang sejuk tu... terus membuat perut kami bising kelaparan... mcd yang kami baham sebagai breakfast sudah lama dicairkan sewaktu jammed tu... hehehe...

adik ipar aku belanja kami italian pizza dan kemudian kami pergi menonton x-men2... ada orang nak lepaskan gian dah lama tak tengok wayang... layan ajek la... heheh... then... major event of the day! f4's stuffs... yandre! yandre! yariba! yaribba! bad! bad mummy! kemudian teman adik ipar aku belikan baju untuk suami dia... grabbed latte dan chahlo ke bangi... sempat bersosial sekejap ngan seorang sahabat bujang di restoran yus... around eleven o'clock... aku ke hospital kajang tempat adik ipar aku kerja untuk membuat urine test... kemudian hantar adik ipar aku tu balik rumah di kajang dan zrasss... balik ke melaka... the long and weary journey seemed so brief sebab sepanjang perjalanan dila narrated synopsis cerita meteor garden ii which i must buy when i have enough money... serta layan lagu-lagu f4... best... best... best... :-)

sampai rumah pukul dua pagi tetapi tak boleh tidur... akibat latte la ni... maka aku dan dila layan konsert f4... again... sampai subuh... lepas subuh baru boleh tidur... sekian terima kasih...


Rabu 14 May 2003

cuti maulid al-rasul... bangun lambat sebab tidur lambat... did my laundry sambil bersalawat banyak-banyak di hari yang mulia ni... nothing special during the day except in the evening... a sahabat paid me a visit... yehaaa! tak tahu aku macamana nak express perasaan aku ni... di dalam waktu-waktu aku mandom sebegini kehadiran insan yang bergelar sahabat benar-benar membuatkan aku rasa gembira dan terharu... thanks mi amor for spending your holidays with the family :-) i really hope that you've enjoyed your stay and do forgive my silent tantrums and my kepancitan tahap dewa... may Allah bless you and all the other my belovedest M2RAH... miss you gals so much!


Khamis 15 May 2003

check this out!

jalan-jalan cari apa yek?

dilekukkan ke atas keyboard pada hari khamis lima belas mei dua kosong kosong tiga jam enam lebih petang :-)

pagi-pagi sepaie sudah bersiap untuk menjalankan satu aktiviti yang best seantario abad... pergi melawat binatang-binatang di zoo... yehaa! aku, sahabatku, dila, arif dan alf turasa sungguh best... sempat mencaskan diri dengan sumptuous breakfast di bed hill... around nine something kami sudah bersedia untuk menyergah binatang-binatang kat zoo tu... hahaha... waktu pagi di zoo memang best sebab manusia tak ramai lagi... hanya binatang ajek yang ramai... hehehe... tapi tu la aku... excited meted... blakang... pancat... exactly macam beskal yang dah meletup kedua-dua tayarnya... hapah tak cas... terpaksalah sahabatku dan adik-adik aku bersabar dengan karenah kepancitan aku... sewaktu blog ini ditulis... tulang blakang aku masih sengal sesiut dan my ankles are still in pain... punya la sesangat tak fit aku ni... hampes tahap dewa... adeh... adeh... lerrr... camna aku nak tour taiwan carik bebudak berempat tu gamoknya... hehehe...

anyway... walaupun aku pancit... aku gumbira sebab hajat aku nak jenjalan dalam tu zoo tercapai... heheh... ceh... macam best sangat jenjalan kat zoo tu yedak? tak best ke? best la woooii... yippie! bebudak tu sempat back riding gajah agik... aku takmo... sajerrr... kesian ngan binatang tu takut gajah tu patah pinggang bawak aku ni... hahahah... aku jugak dapat jumpa dengan kuda bonsai aku... alahai... kesian... kuda bonsai aku majuk... kesian tul tengok muka majuk dia... macam muka budak sekolah yang kena marah dengan guru besar ajek... heheh...

kemudian... dalam pukul satu tu bebudak tu habis round zoo... aku? aku pancit dan tunggu diorang kat A&W tuh ajek... ceh... lagi bebudak ni ada hati nak buli aku ngajak aku jenjalan kat hutan rekreasi la pulak... adesss... aku bersyukur sebab adik-adik aku berhati purut dan suruh aku decide where to go next... aku sonang ajek... ke tesco dan komdian balik ajek... aku memang tak larat dah... rasa nak demam pun ada... double hampes tul aku ni... ada orang tu came out with a brilliant idea... pergi makan asam pedas di kampung jawa kat belakang jalan bunga raya... yea... yea... excellent! punya la lama aku tak makan kat kedai tu... the last time was with zura and miot... year 1999... perggghh... asam pedas pakcik tu masih mantap dan sama ajek rasa kebestannya... burrppp... alhamdulillah...

finally... bila perut dah rasa best maka baru kami pergi ke tesco beli kek kat secret recipe... adik aku besday dia hari ni... hehehe... HAPPY BIRTHDAY ADILA! malam ni kami akan menyambut besday dia ramai-ramai... alfonso siap buat popia best dia... memang sungguh banyak bahan-bahan ghadak yang boleh menambahkan kebuncatan dan kepancitan :p

okeh la... cukup cukup la aku ngok ngek ngok ngek kat sini... let me rest in peace plak... rip? blewppp... maksud aku merehatkan diri ler... nak rest sket sambil tengok juana sebelum aktiviti mencas bateri malam nanti :p

peace out!


Jumaat 16 May 2003

tak ke mana-mana pun... sahabat aku pepagi lagi dah ke alor gajah to run an errand over there... aku pulak memalaskan diri di atas katil... heheh... komdian pukul tiga petang ingatkan nak ke kebun mangga ayah untuk memancing ikan kat sana... tapi ampes... kami semua terover nap sampai pukul empat petang... bila masing-masing dah bangun terasa malas la pulak... double ampes... hahaha...

oh ya! hari ni si leper tuh baru pulang dari hospital... dia sudah pulang pulih seperti biasa... alhamdulillah... files aku semuanya dalam keadaan asal... programmes yang aku download pun masih ujud... alhamdulillah... aku boleh berinternet seperti biasa... yea... yea... aku boleh buat kerja aku seperti biasa... ulp... ulp...

petang... malang berbau... ada orang telah terkena badi meteor garden sehingga dia menjadi pressure untuk marathon cuba tengok vcd-vcd yang 19 keping tuh daripada pukul enam petang sampai pukul tujuh pagi... non-stop... how about badi f4? hmmm... setakat ni belum mengaku... anyway... let's see sampai bila takmo ngaku... hahahah... racun dia... racun dia... tapi opppsss... empat-empat mamat tuh tetap aku punya kesemuanya... pernah dengar tak apa itu polyandry? hahahaha...


Sabtu 17 May 2003

marathon gagal... sambung semula bagi perabih pada pukul sebelas pagi dan alas! habis juga layan around five something in the evening... mau meletup komputer si dila ni... hahahaha...

malam... aktiviti bersosial di din corner jasin yang memuaskan hati... aku teman sahabat aku jumpa kawan dia masa dia sekolah dulu... mang aiii... sungguh melaka... aku yang melaka ni pun tak semelaka tu... ehem... aku kacukan... perak + melaka + pahang = kuala lumpur > penang... maka sesungguhnya aku sungguh terkagum dengan orang melaka yang sebaya dengan aku yang sungguh melaka... hahaha... apa yang aku ngarut ni... anyway sahabatku... your friend really rocks! cool! very the melaka one... hehehe... thanks for introducing him to me *wink*

kemudian... night stroll hingga ke ayer keroh... isi minyak kat petronas depan mahakamah tuh dan kemudian patah balik ke jasin... it was getting a bit late dan aku dah janji ngan ayah nak makan mee rebus yang dia buat... maka tidaklah kami meronda-ronda town seperti biasa yang kami lakukan sewaktu-waktu dahulu... lagipun... i am getting old i guess... baru pukul sebelas lebih dah terasa sungguh malam... aik! dulu tak begini... masalah serius ni... scaryyy...

sebelum tidur aku seperti tak biasa melayan sedos dua dos tengok vcd f4... yippie!


************************************************



demikianlah ceritera hari-hari yang best dalam minggu ini. sekian. terima kasih.

No comments: