Saturday, May 31, 2003

i was teleported into another dimension...

erk... hari ini hari keluarga rupa-rupanya... selamat hari keluarga! perghhh... banyak sungguh hari istimewa di dalam bulan mei nih... hmmm... musykil... musykil... bercakap tentang hari... bagi aku hari-hari yang mendatang adalah penuh dengan pelbagai kejutan... we can never expect what we will face tomorrow though the news that we get today is full of happiness... life is full of surprises... kan? kan?

itulah keterbatasan kita sebagai makhluk yang kerdil... kita tidak tahu... apa yang kita tahu masih belum cukup untuk kita mengetahui segala-galanya... rahsia alam sememangnya luas... rahsia Khaliq? jangan dibayangkan kelak boleh membawa kegilaan...

adik-adik aku kata rezeki aku murah... aku kata disebalik rezeki yang murah jangan disangka tiada ujiannya... sesungguhnya itu adalah benar... sebagai insan biasa... apabila dibadai ombak dugaan... aku juga boleh lemas tercungap-cungap mencari sekelumit ruang untuk bernafas... lupa... lupa bahawa segalanya adalah plot-plot cemas yang pasti ada denoument... yup! pentas kehidupan ini tidak kejam... pentas kehidupan ini tidak zalim... pentas kehidupan ini adalah sempurna... sempurna bagi mereka yang a'rif...

begitulah... di dalam perjalanan mengenal diri... mengenal segala-galanya... pasti sekali dua kita akan tersungkur tersadung batu dijalanan... pitam... alam menjadi gelap... namun... kita tidak perlu pitam buat selama-lamanya... kumpulkan tenaga... kuatkan semangat... kita perlu bangun... kita perlu menghadapi garangnya sinaran sang suria... kita perlu bertarung dengan masa... supaya kita benar-benar memahami apakah rahsia yang tersirat... apakah makna yang tersurat...

aku menghitung hari... perjalanan ini semakin mencabar... perlukah aku takut dan berpatah kembali? perlukah aku berani dan redah sahaja? atau takut tetapi masih perlu diredah sahaja? perlukah aku rujuk kepada kompas dan bintang-bintang untuk menentukan arah yang seterusnya? dimana? kemana? what will i encounter next? tranquility? fear? nightmares? absolute happy ending? hmmm... bayang-bayang itu masih keliru... samar... tidak tahu...

No comments: