Saturday, March 01, 2003

perghhh... power... power... ganas sungguh majlis kenduri kawin jiran aku ni... ramai tul orang datang... elppp... aku sure mesti ada some kawan-kawan kolej yayasan yang akan datang ke majlis ni... tadi pun aku ternampak macam kelibat seseorang yang aku kenali masa aku dok menjemur baju kat belakang umah... melaka nih kocik jo... ayah kata jiran aku ni buat sepuluh ribu jemputan... perghhh lagi sekali... tapi aku pulak yang over seronok... aku tak pergi pun... busy gilos ni... mak ayah dan adik beradik yang lain ajek yang pergi... takper der... bukannya aku kenal pun anak dia yang kawin tu... aku ni kan perantau jadi kurang la bersosial dengan orang kampung aku ni... alasan jek tuh... benarnya aku ni orang yang pemalu... tsk... tsk... tengah tersipu-sipu ni... ehehe kekeke... oh ya! kenapa aku terover seronok tengok majlis kat sebelah ni... ellooo... bukannya sebab aku boleh berangan nak kawin la tetapi sebab kugiran yang dia jemput untuk nyanyi tuh sungguhlah best... suara penyanyinya sungguh klasik dan tradisional... muzik dia pun tak bingit telinga... smooth ajek... bagus tul sound system dia... pulak tu penyanyi dia mendondangkan lagu-lagu tradisional melaka dan ada diselitkan beberapa lagu hindustan dan lagu aruahnya p. ramlee dengan iringan ala dondang sayang gitu... pahwer... pahwer... sungguh mendamaikan dan mencas aku dengan kadar maksima untuk menyiapkan kerja aku yang masih banyak perlu disiapkan ni... heheh... komdian... aku tengok tetamu yang datang pun semuanya proper-proper ajek dan very well behaved including the kids... tak gamat dengan jerit pekik pun rumah jiran aku ni... bagus tul... kalau camni la... setiap hari dia buat kenduri pun aku memang angkat tangan setuju... heheh...

teringat aku suasana di rumah aku di penang sana... ngkalau musim hantu menurut kepercayaan kaum cina... scaryyy... betullll... time ni kalau memalam memang banyak angin dan bunyi anjing howling... scaryyy... tak percaya? moh duduk penang kat area rumah aku tu... anyway... masa musim tuh... humang aiii... walaupun jauh daripada rumah aku tuh namun bunyi operanya mampu menggegarkan rumah aku yang ditingkat sebelas tuh... perghhh... trauma otak aku nak belajo dan aku ingat bukan orang ajek boleh tensen tapi dengan hantu-hantu sekali akan tensen dan melarikan diri... maka aku ingat amat berbaloi la mereka mengadakan pertunjukkan opera untuk menghalau hantu pada musim hantu tersebut... hehehe... memula aku ingatkan mereka buat opera ni untuk pertunjukan menyambut musim tu... tapi aku silap... siti kata menurut kata kawan cina dia... opera ini sebenarnya diadakan untuk tontonan para hantu... believe it or not? so, jokingly kawan siti kata barang siapa menonton opera tu maknanya dia sedang turut sama menonton dengan hantu... scaryyyy...

ehh... over la pulak aku bercerita... sebenarnya aku nak buat tribute dan liputan tentang kenduri kawin jiran aku which i think it is a very memorable event kat dalam kampung aku ni... exellento mundo... itu ajek... over... over... over sungguh aku ni... okie tokie... better get back to work... else... seteko kopi cap kapal layar o kaw yang telah aku wallop sebentar tadi akan sia-sialah khidmat pengecasannya... hehehe... way you go my neighbour! Allah bless!

No comments: