Saturday, March 29, 2003

alfonso majuk lagi...

iskh laa... nih yang tak kuasa nak layan ni... perut punya pasal merajuk berpanjangan... blewp... ilek la alfonso... takkan lari burger dikejar ;p hari ni tugas aku bermula seawal 7.15 pagi... mengsupirkan diri hantar alfonso ke sekolah... kemudian aku balik rumah dan tertidur dek rentetan rancangan kartun yang membohsankan mataku di pagi sabtu... kriok... perut lapar tapi malas nak masak... aku tak mahu berpeluh... kalau berpeluh aku akan jadi kera kena belacan sekali lagi... maka aku duduk diam-diam di bawah kipas yang laju dan mengeringkan diri seadanya... aahhh... sungguh nyaman...

sebelum menjemput alfonso pulang... aku ke bank melunaskan hutang... itulah yang boringnya setiap akhir bulan sebegini... ada saja bank yang perlu aku kayakan... betapa aku berasa amat bersyukur sebab aku dah terminate credit card aku... lega... hidup aku selamat bila hanya menggunakan cash tanpa menggunakan plastik yang merbahaya itu... my willpower is not strong enough... pantang ada... mesti pakai... ceh...

selepas alfonso selesai bengkel bahasa arab di sekolahnya kami pun jalan-jalan cari makan... beli meehoon pakcik dollah... jadik la... orang pemalas nak masak tak boleh komplen lelebih... pabila sampai ke rumah... alfonso goreng ayam dan chicken ball serta buat scramble egg untuk di santap bersama seketul roti paun... kebetulan... semasa kami sedang makan-makan... arif pun balik bercuti di hujung minggu... yea... bertambah satu lagi houseguard... emak dan ayah akan balik esok pagi... harap-harapnya ada la ole-ole laksa kuala kangsar... hehehe...

sekarang... alfonso sedang majuk sebab aku tak mahu bawa dia pergi makan di mcd... aku malas... jauh la... minyak petrol pun sekarang ni makin mahal... kena save sket... hahaha... alasan... alasan... hahaha... chup! chup! wahhh... harumnya... tiba-tiba nostrils ku ini tercium sesuatu yang best... mesti si majuk tuh sedang membuat nasi goreng... jeng... jeng... jeng... aku nak jenguk sat... nak ngendeng sepiring dua... hehehe... best sungguh dapat adik-adik yang rajin memasak ni... alhamdulillah ;-)

No comments: