Saturday, March 01, 2003

my mood is just so and so tonight... i feel a bit depressed... a bit bored... with a tinge of acidic gruesome emotions... with a sprinkle of grogginess... with a dash of melancholic thoughts... aiyaa... i really don't need all these... there are tons of things to be perfectly completed... blewp... shooo... please go away you dreadful feelings! kick your asses out of my sight! enyah saja kau pekat!

aku ni baru balik dari majlis makan malam... majlis makan-makan yang diadakan di kedai ikan bakar belakang sekolah henry gurney... majlis makan-makan yang dihadiri oleh keluarga mereka-mereka yang bekerja sejabatan dengan ayah... tempat tuh? boleh laa... tapi aku lebih seronok makan ikan bakar di gerai nombor satu di umbai atau kedai hj. jeon di anjung batu serkam... dan bertambah seronok lagi kalau aku makan ngan sahabat-sahabat aku *wink* atau hanya dengan ahli keluarga aku sahaja... leceh la lepak dengan kawan-kawan ayah ni... aku kena banyak berlakon... tak natural... hipokrit... purak-purak baik konon... tak larat aku dengan diri sendiri... tapi... aku apa kisah... aku memang malas nak join dengan geng-geng yang keperempuanan ni... penat aaa... mementang la diaorang tuh kaum isteri-isteri dan ibu-ibu... tak ada benda lain nak cerita... semuanya pasal citer perempuan la... cuba la cerita tentang kereta ke... politik dunia ke... chess ke... komputer ke... minat jugak la aku nak join sembang... so, aku biarkan segala urusan sosial itu ditangani oleh emak aku... boringgg...

aku ni memang payah nak conform dengan tanggapan stereotype ni... biar la orang nak kata apa... asalkan aku tak langgar hukum agama... tak langgar adat... cukup... biar puas hati aku... daripada duduk bersekongkol dengan expectation orang ramai dan menjadikan aku hipokrit... ceh... takde pekdah... baik aku buat hal aku... aku tak campur urusan orang dan orang tak campur urusan aku cukup... tapi tu la... kengkadang tu aku tewas jugak ditangan orang yang aku kasihi... blewp... arghhh... malas nak cerita panjang-panjang pasal hal ni... buat perabih boreh jo...

walaucamnapun... aku makan tak banyak mana pun malam ni... aku takmo mengantuk... kelawor tak buleh mengantuk... tersimpang dari hukum alam tuh... kekeke... oleh itu... sebelum makan aku hang dengan arif dan faiz... selepas makan... aku dah cas... aku menyakat dak faiz lagi... dan lagi... dan lagi... very the buncat one... hehehe...

okeh la... aku nak sambung buat kerja aku ni... nak fulfill people's expectation la ni... letih la... tau tak letih! ingat tak letih ke hidup untuk memenuhi harapan orang ni! letih tau! blewp... hmmm... i wonder... aku ni ada harapan sendiri ke ni? errrmmm... what are my expectations towards myself? hmmmm... nih kena direnung-renungkan ni sempena menjelangnya tahun baru nanti... 1 Muharram... i am waiting for you :-)

No comments: