Monday, March 03, 2003

Assalamua'laikum... ahlan wa sahlan wa marhaban ya a'm al jadid... a'm Hijriyyah 1424... Selamat Datang!

berlainan sungguh sambutan tahun baru Hijrah dengan sambutan tahun baru Masehi... sambutan tahun baru Masehi amatlah berbentuk duniawi... di sana sini pesta dianjurkan... berbotol-botol air kencing syaitan diteguk... jerit pekik manusia menyambut kedatangannya seolah-olah menenggelamkan motif sebenar kehidupan manusia di dunia ini... namun... berbeza... apabila Muharram menjelma... suatu ketenangan dan semangat baru meresapi seluruh saraf dan anggota... kedatangannya disambut dengan penuh kesyukuran... bertafakur di atas sejadah menadah kedua-dua tangan melafazkan doa' akhir tahun dan doa' awal tahun dengan penuh insaf, khusyuk dan ikhlas... memohon kemaafan diatas dosa-dosa silam... berazam untuk menjadi hamba yang lebih baik... walaupun dunia umat Muhammad s.a.w. pada dewasa ini dibadai dengan beribu dugaan dan kesengsaraan... kepincangan... penyatuan yang hambar... tekanan dari pihak musuh... namun diharapkan agar 1424 mampu memberikan kekuatan kepada ummah... menghembuskan ruh keberanian dan perjuangan sejati di kalangan mu'min dan muslim... agar umat Islam itu tetap utuh... mampu membadai lautan cubaan yang bergelora seperti karang di lautan... berdiri kukuh dan indah di dalam buih-buih dan puing-puing ombak yang mengganas... insya-Allah... marilah kita bersama-sama berhijrah ke arah yang lebih baik...

hijrah? aku? aku masih ada di melaka ni... belum berangkat ke kehhel lagi... nih pun baru balik dari layan mee sop selandar... as usual la... hehehe... hampeh betul aku hari ni... pagi tadi breakfast... tengahari membuta... lepas maghrib baru la aku nak lunch sekulek dengan dinner... bad... really bad... hari ni insomnia aku berlarutan hingga ke tengahari... masalah hormon betul aku ni... selalunya pepagi lepas subuh tuh aku akan ngantuk kalau semalaman tak tidur... ini tidak... berpanjangan ke tengahari... vege ajek muka aku tadik... nasib baik aku boleh gak tidur dalam pukul doblas lebih tuh... terlajak la sampai pukul pat setengah... fuhhh... lega... nasib baik jugak aku terjaga masa juana tuh nearly nak setat... pergghh... terlepas la citer la intrusa aku... hehehe...

kereta ku arif dah basuh... sang kereta itu pun ayah dah hantar service kat ah pop... road tax ayah dah renew... lesen mandu pun ayah dah renewkan... yup! i'll be on the road again! pengembara buncat dari justseen... yehaa! uhuk... uhuk... esok aku akan transit di kl dulu sebelum pulang ke penang lusanya... hajah dan keluarganya akan pulang esok... kami, para sahabat, akan menjemput hajah di klia... rinduuuu sama hajah... tapi tak cukup korum esok ni... orang teejay sekeluarga ada urusan persatuan di bukit mertajam... tidak mengapa... tempat seorang isteri adalah di sisi suaminya... kami faham dear... don't worry babeh... kena banyak berkorban demi keluarga dan persatuan ni... and we... the shingles mingles nih faham dan tak kisah derr... have fun up north kay! :-)

aku ni pun balik bagan tu sekejap ajek... mid march ni ada majlis makan-makan M2RAH... mengikut plannya ia akan dibuat di melaka... yehaaa! i'll be the host! lagipun angah mungkin dekat nak deliver by that time... yea... yea... nak dapat anak sedara... yea... yea... ulpp... nak bagi angah hadiah apa yek? errrmmm...

kerja aku? suku siap... aku stuck sebab ada bahan yang missing in action lagipun aku ada masalah nak implement statistics dalam research design aku ni... aku nak pakai correlation ke? boleh ke central tendency dicorrelatekan di antara satu sama lain... aku nak pakai apa? simple regression atau multiple? adussss... mau pocah kepalo acik... takpe... takpe... nanti aku tanya supervisor aku... insya-Allah... where there is a will... there is a way... ngkalau ndak seribu daya... aku yakin dengan diri aku... aku yakin aku boleh siap by the end of april... april is not going to fool me! hidup mummy!

ookehs... aku nak riki sikit lagi questionnaire aku nih... aku harap malam ni aku akan jadi manusia normal... sure... aku akan minum seteko susu panas nanti... tengok la... geram ni... geram ni... hehehe... apa-apa hal aku dah tau dah... dak alfonso mesti akan merindui aku dan akan kesepian gilos... arif pun dah balik peejay pagi tadi... dia buat long vac classes... sepi ooo sepi... hehehe... ilek la dik oiii... jangan majuk... esok lap kereta along ek? hehehe... ookehs... ceh brapa banyak ookehs daaa... ookehs... aku chalo duluk... nak sambung kerja aku ni ha... screeeeetttttt... last minute work membawa berkat... idea datang mencurah-curah... sampai bocor atap otak aku ni... hua... hua... hua... kah... kah... kah... lorats... lorats... lorats sungguh aku ni...

Selamat Menjalani Kehidupan Baru di Tahun Baru 1424 Hijrah!

ucapan sempena tahun baru hijrah kepada semua peminat-peminat beta:

dengan ini maka adalah diisytiharkan bahawa beta ingin merafakkan kalam terima kasih kepada sekalian rakyat beta yang beta kasihi di atas ucapan-ucapan yang mampu mengembangkan lubang hidung beta sehingga ke tahap serombong kapal titanic... terima kasih juga di atas teguran-teguran dan kutukan-kutukan yang bernas dan membina... beta cool... beta rock... beta ini hanyalah insan biasa yang berdarah raja setitis dua titis cuma... tanpa kalian rakyat-rakyat beta yang beta kasihi siapalah diri beta ini... ulppp... siapa? lerrr... wake up! smell the coffee! kau mummy lerrr alias eliza dot com the great... hahahaha... thanks guys and gals and kids? for signing in my guestbook... hehe... thanks adysyah for the guestbook idea... thanks sifu for tutoring me how to tute... and finally millions of thanks to myself for loving me tremendously... i adore you soooo much my dear self despite who you are and what you are... muahhhssss...

No comments: