Thursday, June 19, 2003

that hideous stinky yukky smell is backkk! iurgghh!

-----------

erk... it is not really the very early in the morning... as planned thoroughly last night... i am suppose to go to malacca at this hour but nay... that dreadful ouchy is stabbing me... ouchy ouchy... mebbe it will go away soon? please please do go away... don't spoil my plans... don't spoil my everything... :-|

----------

hmmm... waktu-waktu subuh yang damai begini mengingatkan aku pada kisah zaman silam semasa di bangku sekolah dulu... kelako ajek bila mengenangkan ke'taiko'an aku sewaktu waktu dahulu...huish... memang sungguh taiko... masa di sekolah rendah aku memang baikkk... angelic... kawan ngan geng-geng elite ajek... hehehe... tapi bila masuk sekolah menengah... huh... akulah yang the 'pro' taiko... cuma aku memang amat bernasib baik sebab tak pernah kena blacklisted untuk dikenakan public canning atau buang sekolah... hanya keluar masuk bilik kaunseling ajek... hehehe... bukannya apa... aku bukannya tak sedar yang aku ni sungguh taiko cuma memang best sesangat bila jadik "songsang" ni (hehehe... sifoo! borrow perkataan kau ni sket ek :p)... popular aper... sebut ajek 'football team'... juniors gerun... sebut ajek 'mummy pro ft'... juniors respect... though aku dan geng-geng aku ni macam dinosour kecik yang lebih bahaya daripada dinosour besar (erk... crack! pinjam sket analogi kau ni... hehe) tapi kamilah yang memeriahkan sekolah tuh... keceriaan sekolah memang bidang kami... sanggup tak masuk kelas semata-mata nak cat dinding sekolah... hehe... alasan... alasan... kemudian bila time main petang kamilah yang conquer dewan ajar bebudak tuh aerobik... hahaha... which was more like a dancing class rather than aerobik... hehehe... kamilah yang selalu buat aktiviti "menuntut hak" di dewan makan asrama... kami jugaklah yang memeriahkan majlis orientasi pelajar dengan meragging bebudak kecik... kui... kui... kui... kalau tak jumpa aku dan geng-geng aku masa prep class maknanya kami sedang lepak kat balkoni depan dorm membuat illegal intellectual mass gathering... heheh... kalau tak jumpa kami waktu malam hujung minggu maknanya kami sedang berparty samada di bilik pusat sumber atau di koop atau di bengkel pekerja... huih... memang best sungguh... especially bila time kami carik pasal dengan The Noors, pengetua, azian, naizan, erk...siapa lagi sorang yang jahat sampai buat mimi botak tu ek? anyway... kami hidup happy... tak tensen... takde kusut masai nak pikir hal-hal orang dewasa... hal-hal percintaan... iurghhs... hal-hal serius masa depan... memang reap the day abis-abisan... yang pastinya... belajar tetap belajar... enjoy tetap enjoy! the Football Team rules! yehaaa! hmmm... dah lama sangat aku tak mendengar khabar berita geng football team ni... anai, ad, keteq, roxem, along buaya, ida rahayu, lin seman, ayu, linda o, eily dan mimi... hoi! aku rindu la ngan ngkorang... muahs... muahss...

----------

hmmm... bukannya senang nak jadi senang yedaks? orang boleh kata itu ini kat kita... orang boleh suruh itu ini kat kita... orang boleh paksa itu ini kat kita... tapi... orang tahu ke kesusahan kita bila orang kata itu ini... orang tahu ke beban bila kita orang suruh itu ini... orang paham ke keperitan kita bila orang paksa buat itu ini... rasa sungguh tertekan... dilema... konflik yang mencarik dan meluluhkan hati... orang tak tahu.. kita tahu... Tuhan tahu... orang tak faham... kita faham... Tuhan faham... berat mata memandang berat lagi bahu memikul... kais pagi makan pagi... kais petang makan petang... erk... ayam? bagaimana dengan periuk kera? menadah tanpa mampu menuang... embun yang bertakung dingin sekali... benarkah kedinginan itu tidak mencengkam sendi? beku dan kering... hari-hari makan ikan kering... erk... ikan kering? ikan kering pun ikan kering la... lalalalalala...

----------

end of the morning rambles. fullstop.

No comments: