Monday, June 30, 2003

Offline Entry 2

bernafas dalam lumpur...

entri ni pula dibawa ke alam nyata pada 28 jun 2003 10.01 p.m. malam sabtu yang sungguh boring... aku masih menjadi 'penunggu' di bilik adik aku... blewp...

it has been five days since i was here in the central... there were things that i managed to achieve and there are also lots of stuffs that i am yet to achieve... alhamdulillah and chaiyok chaiyok some more... :-)

pelik tapi benar... misteri nusantara... sejak hari selasa sehinggalah malam ini aku belum lagi mencecahkan kaki aku ke daerah luar selain daripada daerah kampus yang hijau ni... fuhhh... aku pun macam tak percaya dengan diri aku... this is not me at all... setakat ni tak pernah lagi la bila aku datang ke central ni aku tak keluar berghonjeng... paling koman pun aku pasti akan melangkah keluar ke kubur atau ong tai kim... fuhhh... grabbet... grabbet... erk! masih katak simpan lagikah aku ni? blewp... petang tadi aku ada rancang nak hang ngan adik-adik aku... kononnya nak menjadikan malam sabtu ni happening dengan aktiviti night stroll yang sungguh tak bermanafaat... tetapi selepas ditimbang-timbangkan semula dengan penelitian terhadap faktor cuaca yang sejuk baru lepas hujan, kenaikan harga petrol, kepadatan agong dan sen di dalam dompet, kesibukan berpersatuan yang telah melanda setiap malam dalam minggu ini dan yang paling utama berkali-kali iaitu faktor akademik... maka aku memutuskan agar kami tak payahlah berghonjeng membuang masa di malam sabtu yang sepatutnya happening ni...beli sahaja nasi lemak di kantin asrama dan study... boring sehhh... tapi nak buat camano... dah drebar ni pun pemalas dan berangin kus kus macam nak mamp... bersabor ajelah... at least dak maniobi tuh dapat berehat dengan best kat parking lot asma' tuh... erk... alasan ajek tuh... syian maniobi... dia kelaparan... dah tiga hari perut dia kosong... sob... sob... syian gak kat dak arif... he was looking forward for a happening night out dan tu tengah quite disappointed la tu bila plan dibatalkan... ilek la adik-adikku... kita kena ikat segala-galanya... nafsu dan keinginan kita untuk huha seperti sewaktu waktu dahulu... kita kena banyak berkorban walaupun most of the time kita adalah insan-insan yang terkorban... sebagai siblings yang seudara kita perlu lebih bertanggungjawab... anyway... buat dila dan arif... chaiyok! chaiyok! chaiyok! erk... alfonso, kau pun kena chaiyok tau! :-p rindu la pulak kat si alf ni... huuuu huuuu... sob... sob...

arramak! lupa plak aku nak pergi tengok bulletin utama tadik... sajer jer aku nak tengok laporan sambutan sure heboh di bukit jalil tuh... aku ada gak ajak-ajak ayam si dila ni pergi tapi sabtu dan ahad dia sungguh fully occupied... hehehe... aku tak kisah der... aku ni pun bukannya suka pergi ke tempat yang crowded... kalau lepak kat midvalley atau klcc atau any shopping complex pun aku hanya pergi on weekdays ajek... weekends aku selalunya untuk keluarga aku dan sahabat-sahabat aku... lebih bermakna kalau cenggitu... yedak?

hmmm... bercakap tentang sahabat-sahabat ni... aku memang banyak terima sms dari mereka-meraka sepanjang aku berada di sini tapi maaflah yek aku memang tak dapat nak membalas sms-sms tu... hp aku sakit batuk-batuk la pulak... erk... ada sesiapa nak belanja perubatan hp aku? hehehe...

bila aku nak balik ke utara? setelah aku riki-riki... aku ingat macam confirm ajek aku nak naik NICE tuh... maniobi akan aku tinggalkan dengan si arif... aku harap aku boleh balik cecepat... soonest by monday atau latest by wednesday... lagi cepat aku siapkan kerja aku ni lagi cepat la aku boleh submit... lagi cepat aku submit lagi cepat la aku boleh carik kerja sementara nak menunggu stage yang seterusnya... oleh itu... bad hormones! move out from my way!

hmmm... alhamdulillah... aku rasa aku dah pulang pulih... namun... masih terlalu banyak yang perlu dipulihkan lagi... memang benar... aku sesungguhnya telah lupa, alpa dan ghuplah... lupa pengertian... alpa matlamat... ghuplah tanggungjawab... tersasar sesat dari landasan asli... astaghafirullah al-adzhim... semoga aku dikembalikan semula untuk memperolehi aman... damai... tenang...

baiklah... perut aku pun dah kurang meragam ni... aku ingat aku nak buat sesuatu yang sungguh berfaedah malam ni... seperti... tengok mr. duke cerita korea? hahahaha... just kidding... hahahaha...

...sekian...

No comments: