Tuesday, June 17, 2003

~Pink: Family Potrait~

Mama please stop cryin'
I can't stand the sound
Your pain is painful and it's
Tearing me down

I hear glasses breaking
As I sit up in my bed
I told God you didn't mean
Those nasty things you said
You fight about money
About me and my brother
And this I come home to
This is my shelter

It ain't easy, growin' up in WW3
Never knowin' what love could be
You'll see, I don't want love to destroy me
Like it has done my family

Can we work it out
Can we be a family
I promise I'll be better

Mommy I'll do anything
Can we work it out
Can we be a family
I promise I'll be better
Daddy please don't leave

Daddy please stop yelling
I can't stand the sound
Make mama stop cryin'
'Cause I need you around
My mama she loves you
No matter what she says is true
I know that she hurts you
But remember I love you too!

I ran away today, ran from the noise
Ran away (ran away)
Don't wanna go back to that place
But don't have no choice, no way

It ain't easy, growin' up in WW3
Never knowin' what love could be
But I've seen, I don't want love to destroy me
Like it has done my family

In our family portrait
We look pretty happy
Let's play pretend, let's act like it
Comes naturally
I don't wanna have to split the holidays I don't want two addresses
I don't want a stepbrother anyway
And I don't want my mom to have to change her last name!
Mama'll be nicer
I'll be so much better
I'll tell my brother

I won't spill the milk at dinner
I'll be so much better
I'll do everything right
I'll be your little girl forever
I'll go to sleep at night

Daddy don't leave... daddy don't leave

hmmm... suka plak aku dengan lagu pink nih... erk... cool betul video clips dia... anyway... as i am writing this entry adik-adik aku yang berdua kat kl tu sure sedang sibuk bersiap sedia untuk majlis penerangan pengambilan ahli baru... rasa tak best pulak sebab aku tak dapat nak turut serta di pj untuk memeriahkan majlis... aku ni memang suka pergi memeriahkan majlis tapi di atas sebab musabab yang tak dapat dielakkan maka aku terpaksa mengurangkan aktiviti bersosial aku... too bad... tapi sepanjang minggu lepas aku dah menyebukkan diri melihat mereka training setiap malam... so, the too bad wouldn't be much of the too bad... hehehe...

semenjak aku balik ke rumah dinihari sabtu baru-baru ni aku rasa sungguh aman berkali-kali walaupun terasa sedikit 'moist' dan gloomy... hanya aku, alfonso, emak dan ayah sahaja yang ada di rumah ni... bebudak yang berdua tu memang sahih kena belajar kat kuala lumpur tuh... angah pulak tak dapat nak balik bulan ni... uhuk... lahai... rindu gila adingdong aaa ngan sofea... bayeed and the wife... hahahaha... balik kampung jumpa mentua... hahahaha... alfonso pun sekarang ni sibuk semedang... dari segi akademik dia memang sedang pulun buat folio pmr dia yang menimbun-nimbun nak kena hantar ke jabatan... dari segi leisure... huh... setiap petang lepas sekolah dia akan layan cerita kotoko baga tuh... ceh... nyesal tul aku bawak balik vcds tuh dari penang... ceh... ampehs...

aku pulak masih dengan semangat chaiyok san chai aku... cuma kengkadang tuh terasa sungguh depressed bila aku dok terfikir perkara yang bukan-bukan... huh... nasib baiklah sistem pertahanan aku senantiasa aku baiki... hehehe... all works and no play make mummy boring... oleh itu sudah dua hari aku main masak-masak sensorang kat dapur tuh... hehehe... not bad... not bad... masak-masak aku mak bagi A+ tuhhh... hahahahha... suka sungguh hati kecik ku ini... it seems that my unpolished skills breed wonders! hahaha...

iklan: iskh la si alfonso ni... sibuk ajek kacau aku... terjerit-jerit ngan boji boji fei fei dia... suka benar dia kat kotoko yang bersemangat gambate dan irieku yang egoist tuh... hehehe...

actually... there are so many things that i need to do at the moment... bilik belum habis kemas lagi... komputer dila belum pack lagi... kerja aku - of course - banyak yang perlu diperincikan lagi... dan... aku belum sempat pergi ke spital lagi... alahai... boring betul la nak jumpa doktor ni... uhuk... uhuk... kalau biarkan aku r.i.p ajek amacam? hehehe... yelah... yelah... nanti bila suhaila balik aku pergi la... cuak aaa pergi sensorang ni... blewp... pakai tak pakai tak pakai pakai?

dinihari semalam aku bersembang rancak dengan muring... best betul sembang budaya dengan orang budaya dan falsafah ni... bak kata muring seperti 'kuliah' dan aku pulak tambah 'kuliah dinihari'... hehehe... tapi tu la... teknologi ni dengki sangat dengan kerancakan intellectual discourse kami... selamba ajek maxis dialer aku ni buat ragam dan dckan cyber connection aku... pergghh... boring tul... dah la kena bayar bil tepon gila mahal pakai dialer ni... dia pulak buat ragam... ni first time ni... dulu aku pakai akaun tmnet ayah aku tapi that billed account buat ragam tak recognise user dan password... kemudian aku pakai tmnet prepaid tapi lepas beberapa ketika dia pun buat ragam yang sama tak kenal user dan password... kena hacked kot... hmmm... setakat ni maxis okay cuma mahal nak mamp ajek bila tengok bil tepon tuh... dan semalam dia pulak buat hal... huishh... nih nak suruh aku tukar ke jaring la pulak ni... ke tak pun streamyx... papehal pun aku memang tabik salute dengan masyarakat di vienna sebab walaupun kehidupan mereka seems humble dan low profile tapi mereka sudah ada dan biasa dengan kecanggihan wireless internet tuh... bila aku dengar pengalaman muring di sana aku mula terbayangkan "utopia" as coined by Sir Thomas More... power... power... erk... malaysia ni kira utopia ke? hehehe...

okie doks... malam ni aku nak tengok semua software science and maths in english untuk tingkatan satu yang kementerian pendidikan berikan kepada sekolah-sekolah... ada kajian yang menunjukkan those software are too easy for the students... erk... iyea ke? mak aku kata students sekolah dia merangkak tepoten poten nak belajar bebenda tu... hmmm...

baiklah... got to go... ayah sedang masak mee goreng basah kat dapur tu... kui... kui... kui... perut aku rasa lapar la pulak bila terbau haruman yang menyegarkan ni... hehehe...

alfonso! kotoko gambate!

No comments: