Wednesday, June 04, 2003

adeis...

huarrrghhh... sungguh letih... sungguh mengantuks...

punya la lemau badan ni... manja sangat asyik dok berkurung ajek di dalam rumah tuh... maka hari ni... perjalanan 'biasa' dari melaka ke kuala kangsar pun terasa amat-amat meletihkan... lembik sungguh... sengal-sengal satu badan tuhhh... pada asalnya aku ingat nak direct terus ke pulau mutiara malam ni... plan was cancelled... terpaksa transit untuk cas tenaga di rumah opah... hehehe... terperanjat opah tengok cucu-cucu dia datang dengan tiba-tiba tanpa siren... tanpa segan silu... tanpa tak gheti-gheti nak tepon dahulu ke... hehehe...

ermmm... pagi tadi seawal jam 3.15 pagi aku dah bangun dari tidur yang kurang nyenyak... orang tidur aku dok ngemas baju la... ngemas almari la... ngemas bilik la... tau-tau dah subuh dan sempat pulak aku beronline sekejap sebelum membuli alfonso membasuh maniobi... thanks alf! muahhssss... apa? upah tiga puluh ringgit... har... har... har... nanti aku korek tabung kejap... eh... tak ada la... tapi tiga puluh sen ada la... kekeke...

haahnyer... aku dah teruja nak keluar awal dari rumah tu dalam pukul 9 pagi... blakang... kereta pulak tiba-tiba tak mau setat... lerrr... si alf ni basuh tak ikhlas ke sampai maniobi majuk... hehehe... panik seh... panik... madang ajek... bila nak travel north ajek kereta meragam... bila nak travel north ajek kereta majuk... hmmm... is this somekind of a sign? hmmm... ayah baru saja semalamnya ganti minyak hitam dan spark plug... musykil sungguh... maka... terpaksalah adik ipar aku tolong panggilkan ah pop our vehicle doctor... huh... bateri kong rupa-rupanya... lerrr... alhamdulillah aku masih di rumah lagi... masih belum memulakan perjalanan yang jauh... dan... masih stinky walla belum mandi... hehehe...

alas! jam dua belas lebih baru aku berjaya mengucapkan babai kat alf yang kelihatan sedikit syahdu... lerrr... macam le aku nak pergi lama bebenor... aku pun syahdu la tak jugak... keh... keh... keh... namun! perjalanan kami telah dipintas oleh dua makhluk yang memang terer dalam hal ehwal tipu daya pujuk rayu... ceh... kengkawan dila la punya pasal ni... maka aku pun telah termakan dengan bujuk rayu mereka dan menyinggahkan diri di karnival rakan wajadiri jumpa members di sana... perghhh... meriah sungguh tahun ni rupa-rupanya... lebih meriah dari yang di kuantan tahun lepas... tahun depan pula akan dibuat di sarawak pula... yea... yea... kena kumpul duit ni... yea... yea... anyway... aku, dila dan kengkawan kami telah sempat pergi makan-makan sebentar di jaya jusco dan kemudian setelah menghantar mereka semula ke dewan karnival... barulah aku dan dila berjaya memandu terpoten-poten di lebuhraya utara selatan tu... berhenti di beberapa r&r untuk empty bladder serta meregangkan segala urat saraf yang terpelecot... huh... memang aku veggie terbabas-babas... ngantuks gila sebab dah la tidur malam tak nyenyak kemudian bangun pun terextra awal pagi... erk... tuh kira masih insomnia ke? hmmm... tu yang penat tuh... kemudian sempat la pulak pergi bersosial dahulu sebelum travel... tapi... no regret... aku memang puas hati gilerrr menjengah ke karnival tuh... dapat jumpa ramai members yang aku rindui dan yang merindui aku... hehehe... sempat buat satu aktiviti mini sembang-sembang dan bersosial... hehehe... best... best... cuma tak berjumpa dengan mak dan ayah siti afrina dan ahmad ibrahim ajek... uhuhuhu...

titik pentingnya... perjalanan jauh kami akhirnya bermula pada jam 3 petang... ayah pun ada tepon beberapa kali bertanyakan dimanakah lokasi kami... tensi ayah bila dengar kami masih berada di ayer keroh jumpa members at that kind of hour which we were supposed to be somewhere around kuala lumpur or perak area... ampunnn... itsokay... ayah cool... he trusts me... only a bit worried tentang anak-anak dara dia yang adventurous ni... hehehe...

hujan lebat di sepanjang area dari rawang hingga ke tapah... aku memang dari melaka hanya maintain 80/90 mph ajek... layan blues... layan pemandangan indah ciptaanNya... haahnyer... disebabkan kesiputan yang melampau tuh... maka aku sampai di rumah opah jam 8 malam... yup! 8 malam... sedih tul... aku terlepas tengok juana hari ni... rasa nak nangis ni... huuuu... huuu... huuu... sob... sob...

okeh... aku dah tak larat dah nak teruskan mengomel... aku pentan... eh silap... aku penat... sedih... stinky... dan rasa nak pengsan ni... juana oh juana!


p/s: titik penting... hang on tough sis! you can do it! there must be some wisdoms behind it... chaiyok! chaiyok! chaiyok!

No comments: