Thursday, December 26, 2002

hari ini aku pengsan lagi... selsema belum benar-benar pulih... kepala pun masih pusing...

semalam... walaupun masih belum cukup sihat aku telah ke kl sekali lagi untuk menghantar adik iparku ke bukit bintang... selepas zohor kami bertolak dari melaka... hari mendung... aku pun membawa kereta angah dengan tepoten poten... destinasi pertama ke uia gombak hantar ration karipap sadin, tepek dan macaroni pada apop... opppsss.. dan juga ikan pekasam untuk orang-orang taman samudra... hehehehe... destinasi kedua ke uia pj hantar the same ration pada arob... lerrr... takde pulak mamat ni pergi main bowling kat midvalley la pulak... destinasi ketiga ialah bangsar untuk kami mentekedarah... hehehe... layan giant jus, nasi goreng, sop ayam, chicken chop dan fries... burpppp... alhamdulillah... maghrib menjelma... destinasi keempat... hotel federal bukit bintang... nasib baik aku terel area kehhel nih sekali pusing jek dah jumpa tapi... aku mamai masa nak keluar semula ke highway... tepoten poten la buat u-turn depan klcc... nak buat camno perut dah kenyang sangat mata pun mengantuk la... hik hik hik... destinasi kelima... warta bangi untuk menjutawankan lanun-lanun cetak rompak serta melabur duit di guardian... aku suka cari bebenda best untuk kesihatan ni... destinasi keenam... little loo at miot's... hehehe... amik maniobi aku kat umah ateh miot... buhsan... buhsan... aku kena memandu balik sensorang... angah kebas "chicken" untuk dijadikan sebagi co-pilotnya... aku? apalagi kami terpaksa berhenti di rr seremban untuk cari jajan penghilang buhring aku... hehehe... after miot's memang kami dah tak larat dah... nampak katil ajek depan mata... jadiknya... pergi satu kereta balik dua kereta... tepoten poten memotong di antara satu sama lain meredah kegelapan malam di lebuhraya yang pastinya sudak muak melihat muka aku ni... sampai rumah... pengsan? hehehe...

tadi aku menerima satu berita buruk dan memeranjatkan... apalah jenis manusia mereka ni... kiranya hendak merompak rompak sahajalah... ini tidak... ada orang yang telah dicederakan... rumah mereka telah dimasuki oleh lima orang perompak pada waktu dinihari... mereka telah dipukau... pakcik telah ditetak leher dan tangannya... makcik diikat di kerusi dan anak lelaki mereka juga telah diikat... alhamdulillah... pakcik tidak begitu parah... ishhhh... marah betul aku... bengang betul aku... kenapa? kenapa? kenapa? aku sedih melihat ragam manusia dewasa ini... pelik-pelik belaka... mata dikaburi oleh kepentingan harta... nafsu tidak terbendung... agama menjadi bahan olokan... backstabbing... fitnah... sungguh menyesakkan...

sahabatku... bersabarlah banyak-banyak... sesungguhnya mereka-mereka yang menganiayai keluargamu itu akan pasti menerima pembalasan yang setimpal... tidak di sini di sana nanti... bersabarlah sahabatku...


No comments: