Thursday, September 12, 2002

Ola! Buenos diaz!

Cas-cas aku memang dah cas gilerrr hari ni... Yep! Today is indeed better than yesterday... hehehe... Walaupun pagi tadi aku dok tuang tak pergi ke kolokium tapi perjumpaan dengan Dean sebentar tadi memang mencargaskan semangat dan juga minda... Elooo... aku tuang kolokium tuh bukan sengaja beb tapi sebab aku telah menjulapkan diri makan sup cendawan semalam... memang lembik laa badan acik ni...

Itu la... kengkadang diri kita ini yang tak begitu yakin walhal orang di sekeliling kita yakin yang kita boleh buat dan berjaya. Kenapa yek? Kengkadang orang nampak tapi kita sendiri tak nampak... hmmm... musykil ni. Aku ni camni la... macam pahat dengan penukul... bila tak diketuk-ketuk maka berkarat la pahat ni... dah la karat sejuk pulak tu. Kata-kata beliau menjadi perangsang buat aku meneruskan penulisan thesis ku ini... hahaha... hari ini aku tak sedrowsy semalam jadiknya aku rasa bakal boss aku ni memang friendly dan supportive orangnya. Gaya percakapan pun ala-ala Mahathir ajek... bercampur loghat utara... terasa at home ajek bila ke PPIP ni. Aku mesti teruskan juga perjuangan aku... Cekak tidak melatih ahlinya mengundur... aku mesti mara... life must go on dan tanggungjawab perlu dilaksanakan sebaik mungkin... Kalau Malaysia boleh, Mummy pun mesti boleh juga! Aku mesti boleh... kena pecahkan cengkerang kemurungan ini sekarang... mari kita ramai-ramai belasah dia... wachaaaa... yehaaa!

Guru ku pernah berkata... sekiranya seseorang itu hendak mengenali Tuhan maka hendaklah dia kenal akan dirinya sendiri dahulu... Sesungguhnya pada diri seorang manusia itu ujud berbagai tanda kebesaran Allah sekiranya kita faham... Adakah aku sudah benar-benar kenal akan diri ku?

Okie... my adrenalin is pumping hard dan cengkerang ini pastinya aku lumat aku kerjakan... hehehe... Doa'kan kejayaan diri ku yek!

No comments: