Thursday, September 04, 2003

memula aku nak ngucapkan...

Happy Belated Birthday Ayah!
Happy Belated Birthday Angah!

dan...

Happy Belated Birthday Faiz de Alfonso!

muahahaha... alf dah tua... muahahahah... oleh itu dear alf, silalah kurangkan kartun mania tuh... hehehe...

yea.... kelas aku hari ni best... walaupun dua jam stretch tapi semua anak murid aku cargas-cargas belaka berdiskusi tentang A Doll's House... sampai tak sedar waktu dah nak habis... aku suka gila adingdong dengan group ni unlike the other group semalam yang telah berjaya membuat aku tensi... blewp... sebab group yang tu sungguh mengelirukan aku... buat class discussion tapi takmau participate... madang aku jek yang banyak ngomel... letih... letih... bukannya aku letih ngomel cuma letih tengok anak bangsa aku yang masih ditakuk lama walaupun malaysia dah cargas membangun maju dan gemilang... hmm... apa formula ek nak bagi mereka ni cargas dalam kelas? hmmm...

anyway... kemarin hari senin aku memang tak sempat nak memblog... aku diserang oleh chronic angin sangkakala... kus kus satu badan... sampai hari ni perut aku masih kembung berangin... kemudian... petang tu pulak angin lain yang datang... angin tensi... hai... mana la aku tak tensi... lebuhraya jammed dari pedas linggi tuh sehingga ke seremban... gila melelas... aku ikut jalan lama pun jammed jugak tapi okay aaa sebab dapat tengok pemandangan baru... maka kurang sikit angin dalam badan... fuhhh...

balik melaka kemarin memang best... tapi yang paling best ialah pada malam ahad tuh... bila pintu depan rumah dibuka... jeng... jeng... jeng... maka terpancarlah kerlipan merah orange planet marikh tersergam di langit depan pintu rumah... wahhh... sungguh seronok... sungguh terharu... sungguh hebat ciptaan Tuhan... huh... buat menggigil lutut ajek panjat tangga ke planetarium rabu lepas blakang tak payah panjat tangga mana-mana tarus dapat tengok planet marikh di langit... alhamdulillah... tu lah... selalunya kalau dicari payah nak mendapat tapi bila tak dicari mang aih dapat ajek berjumpa... rezeki... Tuhan nak bagi nampak... yang lagi best tu... malam tuh langit terang ada bulan sabit... ada bintang-bintang berkerlipan... indah sungguh ciptaan Tuhan...

hmmm... apa lagi ek nak cerita... banyak benda... tapi... cecukup aaa ni... aku rasa pentan aaa pulak... it's about time to go to my belovedest playground... the great gombak! muhahahaha...

baiklah... till later babeh! ciao!

No comments: