Friday, September 12, 2003

wahhh... dah hari jumaat dah... huih... cepat sungguh masa berlalu... lip lap lip lap... dah jumaat...

aku ada di rumah... jasin... semjak dari rabu malam... pentan sungguh... aku terpaksa batalkan kelas hari rabu dan khamis serta the suppossed to be replacement classes today... alahai... mau melelas aku kena ganti kelas next week... mengikut perhitungan aku... mau cecah 11 jam aku kena ganti next week... atoi...

kenapa aku batalkan kelas? nope... aku bukannya balik ke penang tetapi aku balik ke jasin... kaki aku bengkak dan sakit menyucuk-nyucuk dari tumit membawa ke betis naik ke peha... saspen gak aku... manalah tau gout ke... uish... 'doktor' aku kat jasin ni kata... sebenarnya kaki aku sakit sebab accumulation of excessive toxic waste kat kaki aku ni... kiranya macam effect dari apple cider vinegar dan klorofil yang aku baru mula berjinak-jinak menjadikan minuman kesihatan harian... aiseh... nak sihat pun kena sakit dulu... maka memang benarlah kata pepatah orang tua-tua... bersakit-sakit dahulu bersenang-senang kemudian... haahnya... sakit sampai aku tak larat nak panjat tangga ke kelas... erk... tekan clutch ke jasin boleh la pulak... blewp... hahahaha... itulah namanya hendak seribu daya... sememangnya aku tepoten-poten memandu ke jasin malam rabu kelmarin... aku suruh alf tepon aku setiap setengah jam... in case... manalah tau... malang tak berbau... dah la sakit kang ngkalau accident kang... mau sakit lain yang datang... ke tak pun sakit yang satu tuh... huish... nau'zubillah... ngeri aku nak membayangkannya... hmmm... walaupun keadaan kat rumah aku ni sungguh messy... tetapi ntahnya... ada semacam therapheutic elements kat rumah ni... nampak ajek wajah mak dan ayah... apa jua penyakit pasti akan sembuh... muahhhsss... sayang ngan doktor-doktor aku ni... muahhhsss...

walaupun aku pentan... kaki terdengkut-dengkut kena pakai ankle guard... namun manusia yang paling meriah sekali yang tak pepaham yang aku ni sakit dan yang nak jugak-jugak aku bawak dia jenjalan adalah alfonso de albuequerque... hampeh... kaki aku tengah sakit ni pun ada hati nak ngpau aku... so semalam dengan keadaan terdengkut-dengkut aku gagahkan juga ke jayjay... have to go sebab nak bayar bil maxis... leceh tul... baru tak bayar sebulan setengah dah dapat surat lawyer... ntah ke bila ntah dak maxis ni lohrat sangat... dulu okay jek... boring tul... nih yang aku rasa macam nak tukar tmtouch ajek nih... majuk aaah... selepas bayar maxis aku terpaksa layan nafsu gluttony dak alf... alaaa... dia nak makan sphaghetti... layan ajek la... lagipun ada sedikit duit extra baki bayaran maxis tu... hahahampeh... baru aku ingat nak simpan untuk duit minuman maniobi next week... takpe la... alf punya pasal aku ikutkan ajek... kang dia majuk kang siapa pulak yang nak mengurut kaki aku ni.... siapa pulak la yang nak basuhkan dan sidaikan baju sekepok aku tuh... siapa pulak la yang nak basuh dan mengandam maniobi tu... alffff jugak... maka... aku ikutkan ajek la... hehehe... erk... am i spoilling him?

haahnyer... masa petang tuh okay ajek kaki aku... malam... jangan cakap... bertambah-tambah chronic la pulak rasa bisanya... alffff... you are going to pay for this!

erk... baiklah... nanti aku sambung celoteh lagi... kesian sighnomore ni... selalunya aku jengah setiap hari tapi semenjak dua menjak aku kerja kat shah alam ni... jarang-jarang la pulak aku dapat jenguk dia... boleh ajek kalau aku nak jenguk setiap hari tapi tu la... i need to have my own office dan pc dan server yang cargas... hahahaha... own? banyak la songeh... dah part-timer tuh, part-timer ajek aaa... over la pulak... hahaha... aku pun tak ingin nak beropis mepis... aku tak mau rasa terikat... walaupun pada hakikatnya aku memang sedang terikat... erk... any idea how to break free from this tight knot?

No comments: