Thursday, April 10, 2003

dila dah balik umah... yea... yea...

benarnya aku majuk dengan dia malam semalam sebab dia tak mau balik... saja aje aku suruh dia balik supaya aku ada co-pilot bila aku nak ke kehhel ahad nanti... idak la aku buhsan memandu sensorang... heheh... aku ni memang kijam... suka majuk tak tentu pasal dengan adik-adik aku... komdian bebudak tu gelabah dan akhirnya ikut ajek apa yang aku nak... sepoil dan sungguh sepe'et aku ni... apa punya jenis kakak la aku ni... heheh... dalam ramai-ramai tu yang aku memang paling suka buli ialah dila... suruh gosok baju la... basuh baju la... belikan aku ini... belikan aku itu... suruh itu... suruh ini... memasak tu of course lapan kali dia kena buat aaa... takpe dila... banyak pahala kau nanti... sabor aje la... hehehe...

errmmm... hari ni aku terasa ringan sikit... maka aku dengan cargas bersetuju untuk menjemput dila di dalam jaya jusco... mang aiii... sempat... dia dan aku sempat pergi beli hadiah perkahwinan untuk aku... ehh... sasul... i mean hadiah perkahwinan untuk member aku yang akan berlangsung ahad ni... tu la pasal aku insist nak ada co-pilot gak sebab kawan aku ni duduk di kehhel sana tu... komdian... lepas lepak kat jayjay aku pun mencanak-canak memandu satu lapan balik ke rumah... oooiii juana dah nak setat la oiii... ada hanya doploh minit ajek... alahai... bila sampai rumah... juana dah setat seploh minit... perghhh... nasib baik sempat...

hmmm... bodoh kan? sungguh bodoh aku rasa apa yang telah aku buat tadi... kalau pasal juana bukan kemain mencanak-canak nak kejar tapi kalau pasal solat takde la pulak nak mencanak-canak kejar supaya dah ada kat rumah sebelum orang azan masuk waktu... buatnya mati accident ke... haru... mati dalam niat nak cepat balik rumah sebab bebenda duniawi yang melalaikan... astaghafirullah al-adzhim... sesungguhnya aku insan yang lemah dan kerdil... perlu hidayah dan petunjuk agar menjadi hamba yang benar-benar beriman dan bertaqwa... astaghafirullah al-adzhim...


I'tiraf - Raihan

Wahai Tuhan ku tak layak ke syurga Mu
Namun tak pula aku sanggup ke neraka Mu
Ampunkan dosa ku terimalah taubat ku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar

Ilahi lastu lilfirdawsi ahla
wala aqwa 'ala naril jahimi
Fahabbli taubatau wagfir zunubi
Fainnaka ghafirul zanbil 'azimi

Dosa-dosaku bagaikan pepasir di pantai
Dengan rahmat Mu ampunkan daku oh Tuhan ku

Wahai Tuhan selamatkan kami ini
Dari segala kejahatan dan kecelakaan

Kami takut kami harap kepada Mu
Suburkanlah cinta kami kepada Mu

Kamilah hamba yang mengharap belas dari Mu

No comments: