Thursday, April 03, 2003

badut... dak dut... badut...

hehehe... kelakar la pulak rasanya... hari ni aku pergi pasar pakai kain batik... keh... keh... keh... macam makcik-makcik tuhhh... tapi yang canggihnya aku pakai kasut lofus hush puppies... sungguh seperti badut... kain batik warna hijau, lofus warna ceklat, t-shirt warna putih dan disebabkan nak tutup aurat punya pasal aku sarung kemeja lengan panjang warna biru dan tudung putih style mother goose... badut kan? kan? kan?... oleh sebab itu aku hanya keluar sekejap sahaja dan the rest of the membeli belah aku serahkan kepada adik ipar aku ajek... bukannya apa... aku tak kesah di atas fashion madness ni... orang jasin ni dah biasa tengok tahap sempoi aku ni... cumaaa... aku takut kain batik terlucut ajek... hahahaha...

ermmm... meh aku nak jawab persoalan yang diajukan oleh saudara muring di dalam buku tamu... bagus sungguh soalan ni maka aku pun amat tertarik untuk menjawabnya... lagipun aku pun memang tak teringat nak justify kenapa aku change the animation semalam... ada beberapa reasons that are quite technical and artistic in nature... heheh...

pertama-tamanya... sebab tripod dah tak bagi aku hostkan flash aku tu dalam webhost dia... manataknya... aku tumpang host aje tapi aku tak gunakan pun tripod tuh sebagai website... so... mereka pun dah tutupkan account aku... takperlah... aku tak kesah derrr... majuk ah...

kedua-duanya... memang benar... sengaja ajek aku blurkan muka katun aku tuh... to symbolise betapa blur kehidupan aku sekarang ni... uhuk... uhuk... visibility is not in the range of 20/20 at all... aku perlukan banyak magnifiers... dan.. banyak garisan-garisan tuh menunjukkan a blurring step to maturity... cecewah... heheh... adik-adik aku kata aku ni amat tak matured... ye ke? ye ke? terasa macam nak blasah ajek tulang blakang bebudak tuh... wachaaa!

ketiga-tiganya... sekarang ni musim perang... i mean... musim pencerobohan... maka kurang sesuai aku rasa kalau muka katun aku tuh asyik blinking dengan penuh keceriaan... maka... cukuplah berala kadar dengan a static and stagnant blurrism... heheh... perubahan diri? semoga aku menjadi insan yang lebih baik di setiap hari yang bakal mendatang... aminn...

blurrism... best jugak coin diction baru ni... mummirism... nih pun best gak... mummirism ni adalah gaya discourse atau writing style yang dibawa oleh cik mummy... ceh... aku ler... heheh... kalau dalam discourse analysis kita akan jumpa terminologies seperti tatcherism dan mahathirism... maka... apa salahnya kalau my discourse is to be labelled as mummirism... perghhh... power sehhh... ermmm... sebenarnya aku tensen dengan orang yang asyik mempersoalkan writing style aku... tak akademik la... too flowery la... banyak gunakan unnecessary words la... grammar pun main ikut ala literature style ajek... iskh... leceh tul la... oleh itu i am proposing mummirism... yehaaa! heheh... perosak bahasa ke aku ni? maybe... maybe not... kalau kita amati secara diachronic akan sejarah bahasa-bahasa di dunia ni... sebenarnya... the evolution of a language is quite an interesting area to be discussed... hmmm... eh... lerrr... dah terbabas cerita tentang bahasa la pulak...

kembali ke tajuk asal... maka... demikianlah kisahnya mengapa gambar katun aku dah tak merelip-relip pakai flash dan jugak menjadi sebegitu blur... hehehe...

okeh... sebelum aku menggostankan diri dan menunaikan tugas sebagai supir menjemput emak dan dak alfonso (alf! die like chicken! ketok! :P ) daripada kelas petang mereka... maka aku nak jugak jugak letakkan lagu favourite aku masa kini... seksi tul mamat robbie williams ni... hahaha...


Feel

Come and hold my hand
I wanna contact the living
Not sure I understand
This rope I've been given
I sit and talk to God
And he just laughs at my plans
My head speaks a language
I don't understand
I just wanna feel
Real love fill the home that I live in
Cos I got too much life
Running thru my veins
Going to waste
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
Before I fall in love
I'm preparing to leave her

Scare myself to dead
That's why I keep on running
Before I roll eye
I can see myself coming
I just wanna feel
Real love fill the home that I live in
Cos I got too much life
Running thru my veins
Going to waste
And I need to feel
Real love and the love ever after
I can not get enough

I just wanna feel
Real love fill the home that I live in
I got too much love
Running thru my veins
To go to waste

I just wanna feel
Real love and the love ever after
There's a hole in my soul
You can see it in my face
It's a real big place

Come and hold my hand
I wanna contact the living
Not sure I understand
This rope I've been given
Not sure I understand
Not sure I understand
Not sure I understand
Not sure I understand

***********************************

ma'assalamah wa ilalliqa'!

No comments: