Monday, September 20, 2004

countdown... the clock is ticktocking...

esok petang aku nak belayar dan berkelana ke negeri orang... tapi aku rasa sedih... kenapa yek?

10 Reasons Kenapa Aku Sedih Hendak Berlayar

1. sebab aku masih belum pandai say "no"

2. sebab aku terpaksa meninggalkan tanggungjawab mengajar selama dua hari... err... tak tahu pulak aku samada students aku sedih, gembira atau unaffected dengan ketiadaan aku *sigh*

3. sebab aku telah menggunakan duit yang aku dah budget dan allocate nak bagi orang lain untuk perbelanjaan perjalanan aku... sabar ye siti, dila, arif dan ayah... next month punya elaun la gamoknya...

4. sebab aku cuak... first time aku nak terbang nih... dulu pergi Phuket aku tak terbang... aku naik kereta convoy ramai-ramai...

5. sebab kerja persatuan aku terbengkalai dan terpaksa diamanahkan kepada adik-adik kat uia nun...

6. sebab bila balik Mesia on the 4th. October nanti... selambak marking works to be done... lama ooo aku pergi... 13 hari tuh... nak angkut semua markings mau tinggi duti kastam la pulak...

7. sebab aku kena tinggalkan negeri Jasin dan Malaysia bumiku yang tercinta nih...

8. sebab aku rasa macam aku dah menyusahkan kak Tim dan keluarga...

9. sebab aku rasa pentan dan tepoten-poten...

10. sebab aku akan merindui bantal busukku... huhuhuhuhu...

Sekian. Terima kasih.

----------------------

Yup! I'm going to Christchurch New Zealand esok 6.50 petang naik flight SIA...

Tengah teruja gila babas... aku teman kak Tim ke CLESOL sambil menyelam minum air cari tempat PhD... sekarang nih tengah terbabas-babas cuba menyempurnakan segala-galanya... terpaksa cancel class esok dan Rabu sebab takdo tiket kapalterbang ke NZ on Wednesday atau Thursday... terpakso la den poie awal... balik pun lambat sebab flight on the 30th sampai 3rd. Oktober dah full... ajuk aaa cannih...

Okie tokie... will update later... perhaps from Christchurch itself? hahahaha... kena stop dulu ada emergency meeting dengan UIC dan UID students... malam nanti nak ke majlis untuk jumpa guru minta restu dan doa'kan perjalanan selamat pergi dan balik... kot tersangkut ngan a Kiwi kang naya ajek... kekekek...

Oraits till later... doa'kan aku selamat pergi dan selamat pulang ke Malaysia dengan jayanya... aaamin...


p/s: Mak dah selamat pencen Jumaat lalu... hadiah untuk mak memenuhi ruang tamu... aku dan kak Tim hadiahkan mak cordless phone... angah dan suami hadiahkan mak kain baju... kami... opppsss... aku belanja the whole family ikan bakar malam Sabtu kemarin... it was superb! great! and yabedabedooo... mak is indeed resting at home sekarang nih... Happy Birthday dan Selamat Bersara emak!

No comments: