Sunday, October 31, 2004

Superman (It's Not Easy)

I can't stand to fly
I'm not that naive
I'm just out to find
The better part of me

I'm more than a bird, I'm more than a plane
More than some pretty face beside a train
It's not easy to be me

Wish that I could cry
Fall upon my knees
Find a way to lie
About a home I'll never see

It may sound absurd, but don't be naive
Even Heroes have the right to bleed
I may be disturbed, but won't you conceed
Even Heroes have the right to dream
It's not easy to be me

Up, up and away, away from me
It's all right,
You can all sleep sound tonight
I'm not crazy... or anything

I can't stand to fly
I'm not that naive
Men weren't meant to ride
With clouds between their knees

I'm only a man in a silly red sheet
Digging for kryptonite on this one way street
Only a man in a funny red sheet
Looking for special things inside of me

It's not easy to be me.


~Five for Fighting~


siapa kata jadi superman nih senang? memang orang tengok macam best ajek dak superman nih boleh terbang... komdian tak lut kena peluru... kemudian macam hensem berkaliber gitu-gitu... tapi kesengsaraannya... hanya superman ajek la yang faham... nak bercinta payah sebab dari dunia yang berbeza... mak ayah kandung tak ada... nak kena simpan rahsia lagi... kemudian bila berhadapan dengan batu hijau tuh... melelas tak tentu pasal... kesian kan ngan superman nih... tuh superman... kita macam mana?

erk... kenapa aku di pagi sepaie nih dok sibuk cerita tentang superman... idok ler... aku suka lagu tema superman nih... so... terbabas la pulak cerita pasal superman... hehehe... IT'S NOT EASY TO BE ME... yup! yup! yup!

aku sampai dari JB petang tadi... sepanjang perjalanan aku dok mengeledan jadi maam besar berdengkur di dalam kereta Derih yang best tuh... aku tak perlu jadi supir Angah sebab adik ipar aku terpaksa balik ke JB semalam... lecturer dia buat onar hilangkan assignment dia dan bebudak kelas dia... cheh... gila melelas... aku ingat lain kali kena tangkap gambar atau sign surat sebagai bahan bukti yang assignment telah diserahkan... tapi tu la... nak marah pun tak boleh... lecturer dia tuh dah tua la jugak... pelupa kot... kesian Derih... anyway... tadik memang aku kesian pun kesian la jugak kat Derih sebab terpaksa memandu di dalam hujan yang lebat tuh ditemani dengan bunyi dengkuran best dari passenger seats... kui kui kui... nasib la Angah chaiyok dan tahan mata dari terlelap semasa suaminya memandu... aku, Dila dan Sofea... wassalam... tau-tau ajek dah masuk Tangkak... hampeh kami nih...

oh ya... aku nak berterima kasih bebanyak kat bos aku sebab memahami dan telah menunda meeting kami ke esok malam... yeaaaa... gila best... so... esok, Isnin, dengan chaiyoknya aku akan ke KL me"meeting"kan diri... yea... aku suka attend meeting dengan orang-orang yang best nih... thank you bos! *grin*

hmmm... cukuplah setakat nih ajek bebelan aku... lain kali aku ngomel lagi... erk... aku ingat starting today dan hari-hari seterusnya aku nak gunakan tulisan besar sikit la dalam blog nih... nenda dah tua dah... mata pun dah bertambah rabun nih... hehehe... okie tokies... Selamat Meneruskan Ibadah Puasa!

No comments: