Saturday, October 09, 2004

Post New Zealand Trip

hoooraaayyyyy... aku dah berjaya membaringkan diri di atas katil Jasinku yang best gilaks nih... nyaman... nyaman... rasa tak mau bangkit langsung... hehehe...

lewat Khamis malam aku sampai Jasin... mak, ayah dan Faiz semuanya teruja mendengar cerita aku... Faiz lagi teruja bila makan popocorn dan coklat yang aku tapau dari Chch... hehehe... sempat aku singgah Teras Jernang sebentar untuk melepaskan rindu kepada sahabatku yang muncit tuh... hehehe... nih pun aku pakai internet akaun dia nih sebab Bayeed punya akaun macam mogok gitu... ntahnya... heran gak aku tapi itulah adat akaun prepaid nih gamoknya... asyik meragam ajek...

how's my life after coming back to Malaysia? yup! reality bites but... I like to live in reality rather than in a dream... Chch is a total dreamland... no pollution, no traffic jam, no rude road users, excellent public transportation, its scenic beauties, friendly mat sallehs... huh... semuanya macam too good to be true... marvellous indeed... anyway, bila transit kat Singapura kemarin... bit by bit the Malaysian reality seeped in... namun... aku sangat teruja bila menjejakkan kaki di KLIA... lebih teruja daripada masa aku jejakkan kaki di airport Chch tiga minggu lepas... hehehe... aku teringat tomyam sebenarnya... hahaha... walauapapun... alhamdulillah... aku bersyukur kehadratNya kerana memberi aku peluang untuk berjalan ke negara orang dan menatapi keindahan alam yang diciptaNya... alhamdulillah... insaf... insaf...

so, as promised... kat bawah ni aku tepekkan beberapa gambar yang diambil dengan digital camera Angah anak kak Tim... kat digital cam nih ajek dak dua ratus lebih snaps... tuh belum lagi 11 roll filem yang tersadai kat kedai gambar lagi tuh... melelas aku nak membayarnya... hehehe.... amik gambar senafsu ada bila nak cuci poning kepala... hahahaha...

oraits la... aku terlalu banyak kerja marking yang perlu dibuat nih... everything should be over by 15 Oktober nih... pastu aku tak mau kerja part-time lagi kot... motivasi aku dah well-polished dan dah cukup tinggi untuk sambung doctorate... aku sure JPA dan USM pun dah tensi ngan aku sebab lama sangat nak cari tempat... hehehe... nih aku focus aaa nih... habis ajek marking papers, aku ingat nak ke Penang aaa... nak jumpa Siti dan jugak mereka-mereka yang berkenaan... so... enjoy the following photos dan see y'all later okay?!

muahhhssss...


No comments: