Monday, January 26, 2004

har... har... har... gelak evil... memang tak dapat dinafikan... aku gumbira dengan ketiadaan bayeed dan isterinya... yippie! yippie! yippie! dapat aku berinternet kat bilik mereka nih... hahahaha...

adik aku tuh balik perlop rumah mak mentua dia semalam untuk cuti chinese new year sekulek dengan cuti raya haji sebab adik ipar aku kena kerja hari raya haji nanti... aku lanih kat rumah sensorang... dila dah balik gombak semalam dengan kawan-kawan dia... arif keluar pagi tadi dengan mak, ayah dan alf untuk ambil bas balik ke kl... semalam kereta kawan dila tuh tak muat la pulak nak tumpangkan arif sebab masing-masing bawak marka masing-masing... kids today... so lanih tinggallah aku sensorang di rumah ni... ayah pun dah mula contract service dia masuk minggu kedua... nak buat camno... dah orang minta tolong... ayah aku pun tolong la dengan mengorbankan leisure time dia as a pensioner dan juga mengorbankan precious extended time untuk dia bergurau senda dengan pokok-pokok mangga dia... nampak gayanya aku macam kena pergi ke kebun jugak-jugak ni... erk... nih yang nak kena dapatkan stok sunblock dan losen tangan berbotol-botol nih... hehehe...

camna aku? aku okayyy... hari nih aku tak perlu masak lunch sebab semua orang balik lambat dan aku pun bukannya makan sangat pun... nak kena jaga darah nih... alhamdulillah... masa follow-up last week bp aku disahkan okay... cuma aku kena menjaga segala amalan aku supaya blood dan cholestrol aku tak cross the boundries... doktor kata based on my appearance aku okay bonarnya cuma kena ketatkan beberapa skru longgar di beberapa tempat ajek sket... tu la pasal esok tengahari aku ada appointment kena jumpa shrink la pulak... blewp ;-)

lanih kehidupan aku sihat la sikit... have started with reading last week... erk... baca mingguan wanita koleksi adik ipar aku dan juga ujang koleksi bayeed... over the weekend kemarin bila aku dah dapat momentum baru la aku mula dengan bacaan yang serius sedikit... lanih aku tengah baca novel diary of Sun Tzu... hmmm... refreshing betul la ideas put forth by Sun Tzu nih... kalau diamati betul-betul... some of the war strategies dan reflections memang ada Islamic values... no wonder those profound believers of Sun Tzu's boleh maju dalam business mereka... erk... aku tak sabar nak bagi perabih baca buku nih... dah lama aku beli... sejak 2001... tapi disebabkan sibuk yang konon... tuh yang aku tak sempat nak baca dan menghayati betul-betul isi kandungannya... dulu aku kemaruk dengan stephen covey dan kemudian dengan tony buzan... lanih aku nak kemaruk dengan readings from the east la pulak... hehehe...

erp... plan aku nak redesign dan rehosting sighnomore nih nampaknya belum terlaksamana... payah sikit la asyik nak kena dok menumpang komputer bayeed ni... nih pun nyaris nak termajuk dengan dia... nasib baik aku jumpa folder aku dalam komputer dia ni... ikut sesuka hati dia aje nak pindahkan folder aku... pish posh pish posh... lerrr... suka hati dia la kan... komputer dia... hehehe...

okie tokie... aku nak chahlo dulu... banyak benda yang aku nak buat ni... hari ni kehidupan aku sungguh sihat sebab malam semalam aku tak insomnia dapat tidur as early as 12 pagi walaupun pukul 3 pagi aku dah bangun... namun sampai la ni aku masih rasa cargas lum mengantuk lagi... kira okay apaaa...

so? bila aku nak kembali bersosial ni? hmmm... ilek la dulu... lum ada mood lagi la... cengkerang aku ni giler best aaa... comfy ajerr... aku ingat lepas raya haji ni aku nak cargas riki bebenda berfaedah yang boleh aku buat... i am thinking of working... basuh tandas jaya jusco ke... cuci pinggan kat kedai makan ke... pam minyak attendant kat Petronas ke... har har har... adventure sungguh!

oraits... daag! tak sabar menunggu hari jumaat... rindu sama sofea!

sempena hari raya korban yang akan tiba, mummy kebayan ada sedikit words of wisdom tooth...

tak apa terkorban asalkan orang-orang yang disayangi mendapat segala kesenangan dan kegembiraan dan ingatlah bahawa pengorbanan yang ikhlas dan sejati tidak minta dikenang dan dibalasi...

oleh itu... marilah kita sama-sama hayati chorus nasyid Bangsar Boyz yang aku masih ingat ni...

Berjuang ertinya berkorban...
Berkorban ertinya terkorban...
Terkorban ertinya menderita...
Derita asam garam perjuangan...



Selamat Hari Raya Aidiladha!


No comments: