Friday, December 24, 2004

ape case x 800 = Cinta Luar Biasa... hahahah... aku asyik terngiang skrip "apa kes" nasha aziz tuh ajek... kelakao gila sebab sepanjang movie tuh aku asyik mengira perkataan "apa kes" ajek... cheh! tensi gak aku sebab hans isaac ngan shani endingnya tak sebest ending nasha dan apek... anyway... nasha dan apek tuh heroin dan hero... maka no komen sangat aaa... aku cuma kesian gila kat shani tuh... kuch kuch hota hai...

erk... apsal aku intro tentang movie melayu nih... idoks la... tetiba teringat tentang cerita nih... ala 80s tuh... aku lanih kepingin gak nak tengok cerita Biar Betul sebab pojaan hatiku afdlin shauki ada berlakon... alahai... comel tul...

lanih aku ada di rumah angah di Jaybee... yup! hari sudah sungguh lewat malam... mata tak mau tido... baru lepas layan cerita seram korea yang baru tuh... cheh... tak ingat la pulak aku apa tajuknya... faiz tengah bongkang tengah rumah... belum berdengkur lagi... aku pulak dihurungi nyamuk asrama putera yang brutal nih... almaklumlah... students cuti sekolah... maka rumah warden yang satu inilah merupakan lokasi yang best untuk nyamuks mencari rejeki... nasib baik aku hanya dihurungi ajek tapi tidak digigit... magic kan? itulah bukti power tak power insect repellent amway nih... hahaha...

so, how's my trip? dari Utara hingga Selatan tuh... hebat... rakus... lagi mega menggegarkan tulang belulang aku yang kurang kalsium nih... Ahad 12 December... aku ke KL... hantar dila balik ke asrama... aku dan alf -my ardent co-pilot cum maid- transit KL menumpang tidur di rumah es beberapa malam doing nothing... hampeh tul... hari Rabu pagi baru kami straight memandu lalalala ke Penang...

majuk aaa cannih... sepatutnya lodging aku sepanjang conference tuh di Gurney Hotel tapi dek blunder mamat committee penginapan tuh maka nama aku langsung tak ada dalam list... nasib baik la member-member aku sound that fella kaw kaw punya... alas! dapat la aku satu bilik... di Evergreen Laurel Hotel tuh... majuk aaa cannih... bilik aku kecik ajek tapi bayarannya sama macam member aku yang dapat bilik besar dan daily breakfast... sabar bebanyak mummy... what an experience!

kat Penang nun aku idok la sibuk sangat attend conference sebab tak banyak papers yang related dengan study aku... aku sebenarnya lebih teruja nak jumpa tok rimau... aku nampak nama tok rimau as one of the presenters tapi tu la... bila aku tanya kawan dia yang comel tuh, dia kata tok rimau tak datang... alahai tok! hancus la harapan peminatmu yang sorang nih... tak dapat la aku mintak autograph dari tok rimau... hehehe... hope you are reading this... majuk aaa cannih tok... hehehe...

anyway... secara keseluruhan aku memang puas hati dengan trip aku ke Penang nih... though the hotel sucks... the conference was quite... well so and so... okay... alf sakan menyiapkan kerja rumah cuti sekolah dia yang tak habis habis tuh... bilik kami jadi opis dak alf... aku pulak dapat geng baeeekk punya... liya member aku masa jadik benl student dulu attended the conference too... kami nih lebih kurang sekepala... jenis huha tak kira di mana... maka mencanak la aku berghonjeng sambil berconference... kami siap menapak pergi balik dari hotel ke Gurney Plaza tuh... layan alf makan sampai beratus-ratus ringgit sampai duit aku habis dalam perut dia ajek... nasib baik sekali sekala... kalau setiap hari mau mampos aku... kiranya sepanjang alf dengan aku... sushi king, pizza hut, shakeys dan domino pizza tuh kira dah habis cover aaa... alahai... kalau tak dapat semua A dalam SPM tahun depan memang aku akan blasah usus besar dia... wachaaa!

habis conference hari Sabtu... aku, liya, ben dan alf ke Chowrasta beli jeruk meruk yang ayah aku pesan... kami patah balik ke hotel amik barang dan liya amik limo ke airport... aku boleh ajek tumpangkan liya ke airport tapi kena tukar maniobi jadik unser ke atau beamer ke... senak maniobi tuh membawa muatan aku dan alf... badan toksah kira la... dengan bukunya... baju busuk 4 ke 5 kampit... jeruknya la bagai... beg-beg misc. lagi... perghh... melelas... memang confirm di area antara Sungai Perak dan Jelapang tuh kami macam kura-kura... alahai... sehingga lori pun tergamak nak potong maniobi di area tuh... sedihnya lahai... sob sob...

petang tuh lepas checked out... kami naik ferry ke seberang dan tarus ke Kuala Kangsar transit rumah opah satu malam... yang tak bestnya aku tak sempat nak contact dan lepak ngan siti, sara dan aniza... sara dan aniza sungguh busy sebagai the committees... siti pulak aku ingat macam menyusahkan dia ajek kalau aku suruh dia datang lepak ngan aku kat Evergreen tuh... aku memang malas nak keluarkan maniobi bawak berjalan sebab parking aku dah gila best tuhhh... kat kawasan reserved tuh... nih di atas nasihat bellboy yang cute tuh la... dia kata first come first serve... zrasss... aku parked baeeekkk punya... hahaha...

di Kuala Kangsar satu malam... esoknya as early as 9 a.m. kami dah on our trip South... singgah di pasar ahad beli ikan pekasam, belanak asin, belacan pulau aman, maruku dan singgah di kilang laksa pekena laksa special dan beli laksa 8 bungkus... kami sampai di KL jam 2 lebih... aku singgah rumah ayla, UIA, rumah hes, rumah lia dan rumah zura untuk distribute segala perkara yang aku dah tapaukan untuk mereka... di rumah lia kami sempat makan nasik kenduri kawin adik dia dua round... miot dan nurul asyik pun ada... yehaaa! namun, disebabkan kami dah kemalaman... ayah tak bagi kami direct travel ke Jaybee... maka kami transit tido satu malam di rumah dan tengahari Isnin kemarin selepas kemas rumah... kami pun zrasss ke Jaybee...

esok kami nak balik Jasin... penat giler... tadik derih dan angah belanja aku dan alf sup yong taufoo dan teh tarik ganja di Danga Bay... first time ever aku rasa Danga Bay nih happening gilaks aaa pulak... petang tadi angah bawak pusing-pusing UTM Skudai... first time aku sampai lembah ilmu tuh... poyo ajek selama ini aku ingat UTM tuh mengadap laut... rupa-rupanya dalam ladang sawit... patut la ada rimau... hehehe... ampun tokkk... hehehe...

okay la... setakat nih aku puas hati la dengan segala apa yang aku encounter... mostly aku memang optimist... cuma kengkadang tuh memang aku ada terkucil hati dengan beberapa orang... minor case bagi sesetengah orang tapi major bagi aku... orang yang baru kenal aku sudah mahu buat seloroh yang bukan-bukan... kalau members lain la... satu guru mungkin satu faham... ini dia baru kenal aku hanya untuk beberapa perjumpaan dan dah buat sweeping judgment la pulak... can't help untuk berasa kecil hati... walaupun it happened sebelum trip aku ke Penang tapi sampai lanih aku masih terasa... nasib baik la aku dah jenjalan tukar-tukar angin... feel better now... no biggie...

okie tokie... aku ingat aku nak tido la sikit... esok nak drive ke Jasin... harapnya aku berjaya bertolak dari Jaybee seawal jam 10... hehehe... nanti bila sampai rumah aku blog lagi... to recap the whole year as promised... kan... kan... kan... okie tokie... Merry Christmas kepada yang menyambutnya! babai!!!


No comments: