Tuesday, December 23, 2003

salamsss...

yep! yep! yep!

aku tahu... aku memang dah lama menhilang dan menyepikan diri... too much pressures recently... with my work, health, financial capability, families and might even friends... tak payah la aku cerita lebih-lebih bebenda yang tak best tuh...

neeway, last week aku dah submit dah kerja aku 6 copies... submission untuk diperiksa... tapi aku terpaksa pergi semula ke utara sebab dekan aku nak surat doktor... ampehs tul... ngkalau cakap awal-awal sure aku dah sekulek dapatkan surat doktor sebelum aku submit kerja aku tuh... memang menensenkan sungguh...

adakah aku lega dan gembira? sepatutnya aku rasa lega dan gembira tetapi ntah kenapa ntah perasaan itu tak datang... makin sedih pulak aku rasa sebab aku langsung takde perasaan lega dan gembira yang kerja aku sudah settle... ntah kenapa ya? in fact, sekarang ni aku rasa lagi pressured dan sakit kepala... macam-macam benda yang berperang di dalam benak dan pikiran aku ni... hmmm... tapi tu la... nobody cares about me agaknya recently... biarlah aku jadi selfish pulak dan diamkan aje permasalahan aku tuh... sajerrr... biar jadi macam cancer yang semakin didiamkan semakin parah... biarkan... aku tak kesah pun... lagipun buat apa aku menyusahkan orang... aku takmo menyusahkan mak dan ayah... aku takmo menyusahkan adik-beradik... aku takmo menyusahkan sesiapapun termasuk sahabat-sahabat ataupun kawan-kawan aku... kalau mereka nak amik tahu dan meyusahkan diri... aku ingat... baik tak payah... buat letih ajek dan bukannya mereka tak ada benda lain yang perlu dirisaukan... yedak?

hmmm... ntahnya... aku lanih memang sungguh pessimist dan insensitive gamoknya... lebih banyak rasa kebas daripada rasa nyata...

apa-apa pun... kemarin... bila aku naik utara aku memang gembira bila dapat berjumpa dengan siti dan sara serta dapat bawa opah dan alf jalan-jalan mengelilingi pulau... lupa kejap akan kekusutan yang melanda... erk... sememangnya minggu lepas adalah minggu yang memenatkan... sebaik sahaja sampai di rumah pada hari jumaat malam, hari sabtu aku terpaksa ke palong untuk menghadiri kenduri kawin di rumah pakcik saudara dan kemudian ke port dickson dan kemudian ke kuala lumpur... hari ahad sepanjang hari aku mengikuti seminar ulama' berjiwa panglima di uia... kemudian semalam aku ke hospital menguruskan tentang surat yang dikehendaki oleh universiti... hari ni... alhamdulillah... dapat la aku melunjurkan kaki, berehat dan berinternet abis-abisan... esok? mungkin aku naik ke kuala lumpur dan kemudian ke penang lagi kot... tidakkkkkkk!

aku nak ucapkan terima kasih pada alf di atas kesungguhan dan kesabarannya menjaga serta menemani aku sepanjang minggu lepas... walaupun dia telah di'boring'kan dengan tempurung air-cond selama dua setengah hari... disentakkan dengan sudden trantrum aku... dan... dikusutkan dengan ragam brutal maniobi... thanks bro for being there! :-) aku ingat ngkalau aku sorang ajek last week sure dah lama aku gol dah... hehehe...

tahniah juga untuk dila dan rakan-rakan yang telah berjaya menganjurkan satu seminar yang sungguh lancar dan mantap... aku pasti akan merindui OR selepas ini... hmmm... cecepatlah pulang pulih dari demam kau tu...

hmmm... baiklah... aku memang ada banyak perkara yang boleh diperkatakan tapi aku memilih untuk tidak memperkatakannya... biarlah aku seorang aje yang tahu... cukup-cukup la setakat ini sahaja... lepas ni aku pun tak pasti bila lagi aku akan online... aku tak mampu nak beli external modem untuk laptop aku tu... nak beli jam tangan dan handphone apatah lagi... tak apa... itu semua accessori dunia aje... asalkan makan dan pakai aku cukup... alhamdulillah... aku memang highly indebted ngan mak dan ayah aku... sungguh useless aku ni kan?

baiklah... sebelum rapu dan raban aku bertambah teruk... baik aku blah dulu... selamat tinggal duniaku! erk... maksud aku babai till later! :p



No comments: