Tuesday, April 06, 2004

ello! salam april... :-)

what have i been doing? lazying around?

snoozyyy

not really...

aku baru aje balik dari jaybee babysat angah yang tak berapa sihat dan sofea yang demam... seminggu aku kat sana... adik ipar aku ada kursus seminggu di kelang...bayeed dan isterinya pun ada sebab bayeed ada exam kat jaybee... kesian kat adik dan anak sedara aku tuh... so, hari jumaat kemarin aku la yang jadi drebar mereka balik ke jasin sebab adik ipar aku transit kat jasin aje...

aku seorang babysitter


panik gak aku babysat sofea sebab dia memang demam teruk sampai nak bernafas pun macam payah semacam ajek... syukur gak suhaila ada... misi la katakan... bagi sofea makan ubat pun dengan sungguh professional tuh... tak menyembur ubat tuh... power aaa... so, aku apalagi... hehehe... asalkan sofea poo poo ajek aku pun serah kat mak lang dia ajek la... macam opportunist kan? hehehe... aku tak larat la woooo...

angah pulak memang knocked out cepat sebab dia pun tak sihat sangat... so, memalam aku la yang dok tengok-tengokkan anak sedara aku tuh... errkkk... aku nih masih dengan tabi'e lama... siang tido... malam jaga... kengkadang tuh siang malam aku tidur... sungguh tak sihat kehidupan aku... aku ingat kadar toksik dalam badan dah makin bertambah kot... manataknya... it has been 2 years and a half... lama gilaaa tuh...

lanih... though i am unemployed and choose to menjerukkan diri dalam rumah, aku happy dan tenang ajek... aku dah jadi official p.a. personal assistant ayah aku... melambak powerpoint presentations yang aku dok kena adjust untuk ayah... aku gembira buat bebenda tuh... at least kreaiviti aku tak lumpuh... hehehe... lanih pun aku memang into readings.... have to read lots and lots of things... aku nak buat proposal cecepat dan kemudian cecepat pergi ke lokasi penggambaran LOTR... kuang... kuang... kuang... semoga hajat aku termakbul... ayah pun memang tak sabar nak kick my ass out tuh... hehehe...

tadi pun aku baru lepas dapat news yang baik dari sahabat aku... still... i am waiting for the black and white... aku tak mahu diberikan harapan dan kemudiannya harapan itu ditarik balik... *snap* just like that... enough is enough... so, lanih aku tengah man man ajek dulu...

cool it babeh!


so far nothing interesting has happened sebab routine hidup aku sama ajek setiap hari... makan-tido-makan-tido-makan-tido... keh... keh... keh... as for the visits ke hospital... aku dah malas dah nak membazirkan drugs yang mereka bagi kat aku... ubat anti depressant dan hormone pills memang mahal gilos... bukannya aku makan pun... baik bagi kat orang lain yang lebih memerlukannya... aku lanih guna spiritual theraphy ajek... lagi berkesan... *wink*

minggu depan aku tak pasti lagi... angah mungkin ajak aku temankan dia kat jaybee nun sekali lagi sebab suami dia kena kursus seminggu kat seremban la pulak... aku harap idak la sebab aku rasa sungguh cosy gila lepak rumah lanih... erkk... that reminds me that i have to return few phone calls... drats! lupa la pulak... sejak dua menjak takde handphone nih aku memang disconnected sket... nak gayut kat phone rumah rasa bersalah la pulak... mana taknya... dah ayah mak bagi makan pakai free pun dah cukup dah... nih lagi mau gayut kat tepon pulak... cheh!

okie tokie... as usual... aku masih meredah bilik laki bini nih... suhaila kerja shift malam... erk... sebelum aku chalo... aku ingat nak wish happy besday in advance buat sahabat aku Es... esok besday Es... lagipun nih pun beberapa minit ajek lagi nak esok nih... aku takut aku tak sempat nak blogging ajek esok so meh aku wish sekulek kat sini...

Hugs and Kisses Hershey Birthday cake for Hes!


HAPPY BIRTHDAY HES!
Ceria sokmo!


okie tokie... have a good nite sleep everybody especially to you dear birthday girl! asta la vista babeh!

No comments: